|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag undrar om det är någon som vet vad en standard 540IA har för toppfart utan spärr. Är det någon här som provat???? Eller är det så att man altid chippar när man tar bort fartspärr, för att samtidigt få lite fler hästar. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! | |
|
265 km/h men då äör den chipapd till 302 hk enligt Kelleners. Länk |
|
| i teorin ca 350 blås - gäller bara att få den att varva ur :-) | |
|
Hej. Min kompis E34 540 gör 255 knyck utan toppfartsspärr. |
|
|
Ok! Ca: 250-260. Man kan undra varför man sätter in en fartspärr då? Om BMw:s gräns är 250 och bilen gör Ca 250. Men det är förstås att för att bilen skall verka snabbare än vad den är :-) Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
troligtvis..... Billy B-10 Länk |
|
|
volvo hade en likadan fartspärr (250km/h) på sin 850 t5r, den toppade dock bara 245km/h, så där kan man verkligen diskutera om de va lönt i 540 fallet så jag tror dock att det handlar mer om principen att ingen bmw skall gå fortare än 250km/h |
|
|
Vill minnas att 540iA har spärren satt på 240km/h. iallfall -93 orna. |
|
|
samma gäller 740 fram till -93 altså 240knyck som 540is säger www.ppracing.info Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| 540i '93 är spärrad till 240 km/h. Anledningen till det påstås vara att det skulle se ganska illa ut om den hade samma toppfart som M5. Varför man höjde spärren till 250 km/h på senare årsmodeller är däremot en gåta... Där sprack liksom hela logiken. :) | |
|
Sista årsmodellerna är alltid de bästa vet ni väl :-) där lägger man in allt. Sparar till en.... Länk |
|
|
vill minnas att det bara är e34 540 automatarna som är spärrade vid 240, medan den manuella är spärrad vid 250. eller är jag helt ute och cyklar? :-) |
|
|
Nåja! Det är väl inte toppfarten som är mest intressant, eftersom man väldigt sällan kan utnyttja den. Det mest intressanta är hur fort man kommer dit :-) Och vad jag vet så drar 540:in hela vägen dit utan att protestera. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.