|
|
|
|---|---|
|
Köpte en Golf cab -85:a för en tid sedan. Den är importerad 1999. I registreringsbeviset står det att det är en 1,6:a med 75 hk. Nu när jag skulle byta avgassystem har det visat sig att det är en 1,8:a med 95hk. Motorn är inte bytt. Kollar man motornumret och chassinumret stämmer det att sitter en 1,8:a i den. Hur kan bilprovningen göra en sådant misstag ? Står även att det endast får åka 2 passagerare i bilen. (2 bak och en fram får jag till 3) | |
Shady |
är det någon årsmodell över eller under som motorn och passagerarantalet stämmer på? för det kan hända att bilprovningen reggade den som en annan årsmodell än vad den igentligen är ägde förut en MB 300D som var reggad som en -85a med 124 karossen fast 124 karossen inte ens fanns förän -86 |
|
Vad stod det i Fahrzeugbriefet angående motorn? Antalet passagerare låter skumt, det borde ju vara antingen en eller tre, två är mycket ovanligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Åk tillbaka till stationen som utförde reg,bes. och fråga. Jag "justerade" färgen på min två dagar efter reg.bes. I reg.beviset stod det att den var mörkblå när den i verkligheten är grön. Petiesser, men rätt skall vara rätt. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.