|
|
|
|---|---|
|
halloj har problem med min temperaturmätare, den står på -37 och piper när jag startar bilen och när jag kör. Vad ska man byta ut då? Sen har jag en taklucka som funkar i elen med när man öppnar den en liten bit (har inte öppnat hela då går den inte att stänga) så låter den och knakar och hackar så när man stänger igen så låter den likadant. tacksam för hjälp. mvh milla | |
|
Jag hade samma problem på min förra med tempen.Då var det sladdarnas hölje till temperaturgivaren som sitter under framspoilern på höger sida, som hade skavts av och låg emot varandra. Det vara bara att ta loss givaren och fixa ordning på sladdarna så blev det bra igen. Luckan vet jag tyvärr inte... |
|
|
okej då ska jag kolla upp det. mvh milla |
|
| Det kan ju även vara själva givaren det är fel på eller fukt i huset som givaren sitter i om det inte är något fel på sladdarna.Lycka till! | |
|
angående taklucka. en som jag känner hade nåt i den stilen så var nå typ av kugg som va slut pga att tidigare ägera ville öppna på vintern när den var fastfrusen...men somm det mesta slits det väl ochså vid vanlig användning. detta är bara vad jag hört...men kanh va värt att kolla! |
|
|
Takluckan drivs av en eller två stycken "skruvade vajrar" (eller vad man ska säga), sen sitter det ett kugghjul på en axel från motorn. Så när motorn snurrar, snurrar ju också kugghjulet och takluckan rör på sig. På min 318 jag hade förr så lät det ungefär som du beskriver + att det inte gick att stänga. Då var det själva inkappslingen till vajrarna, där kugghjulet går in, som hade spruckit. Tar man bort luckan i taket och skruvar bort motorn så ser man om det är det som är felet. Hoppas det inte blev allt för krångligt och grattis till bilvalet, en BMW är inte dumt! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
hejsan. ska ta och plocka isär takluckan nån dag och kolla det som ni gett tips på. tack så mycket =) mvh milla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.