AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.232

Akut - Svarar inte på gaspådrag, men bara ibland?

Dr
19
DrPasi
528i -87
750i -91
När jag kört en liten stund så dör den vid gaspådrag, dock går den utmärkt på tomgång. Oftast börjar den fungera som den skall igen inom 5-20 sek.
Bränslefilter är nog uteslutet då den mellan "krångeltillfällena" går utmärkt.
Om det är reläet för bränslepumpen så borde den inte gå bra ens på tomgång!?
Kan det vara luftmängdsmätaren?
Har någon av er haft samma problem och löst det?

Behöver hjälp fort eftersom jag skall åka iväg till norrland om några timmar...

Tack på förhand!
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Tjena
Jag hade ung samma problem på min 325I-89 och där var det nått skräp med insprutningboxen. Den dog vid gaspådrag och sedan fick jag låta bilen stå avstängd i någon minut. Sedan funkade den igen.
Jag drog till skroten, fick tag i en ok box (ca 1500:-) stack in till Wölkes här i Götet och fick den omproggad/installerad.
Efter det har den gått som en klocka.
Kan tyvärr inte hjälpa till mer än så.Jag öppnade en trasiga boxen, men den ser inte rolig ut att börja gräva i.
Lycka till
Jonas

Live to ride
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
DrPAsi:

Hade samma fel, ibland när jag kört iväg en sväng, stannat och sedan skulle iväg blev bilen svårstartad, när den väl startat så dog den vid gaspådrag, kom jag ändå iväg så kunde den dö vid valfritt tillfälle. Ett tag så gick den bra igen, men började att krångla igen nyligen.

Felet var kamaxelgivaren, fick den bytt för 1300 kronor och bilen har blivit mycket "rappare" än den hittills varit på 6 månader, känns nästan som en helt ny bil.

Verkar vara kännt fel hos BMW (deras första gissning som konfirmerades av felkod i bilen), kanske dax att de fixar dessa på garanti... ???

Lycka till !

/Jake
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.