AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
575

Hur spolar jag kylsystemet ??????

Smalex
Rev bort vattenpumpen på min E36 325.
Impellern hade gåt av från axeln, men såg att även några små bitar från impellern saknades.
Var kan dom ha tagit vägen ? hitta inget i kanalerna mellan termostaten o pumpen.
Går det att spola igenom systemet på något smart sätt, och i så fall hur ?????

Mycket tacksam för tips

//Alex..................
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag rev bort min vattenpump igår och när jag läste lite på nätet så stod det att man borde byta termostat när man ändåså håller på. Som tur var tror jag att jag fick ut alla bitar ifrån impellern men man kanske bör spola ändå....eller? Om du får något vettigt svar på hur man spolar så kan du väll skriva det här.

Vart sitter termostaten?
Smalex
Drog dit ny pump igår, dom nya impellrarna är gjorda i metall så jag tror nog att det inte blir så mycket kvar av dom små bitarna som låsnat från förra impellern om dom skulle komma in i den nya.
Men jag spolade igenom alla slangar o kanaler så gått det gick innan jag bytte pumpen, men nu tycks allt fungera igen.
Vad har du för modell ? på E36:an sitter termostaten ovanför vattenpumpen, skruva bort båda slangarna som går in i termostatkåpan, låssa kåpan me 3 st 10mm skruvar o 2 14mm, ett tips byt kåp packningen på en gång, min läckte som ett såll efter ja bytte termostaten. Lycka till !

//Alex...............
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.