|
|
|
|---|---|
cane |
Tjena, är på G att köpa nya fälgar... idag sitter det 8.5" breda bak, kan man öka på detta utan att modda karossen? |
cane |
Förresten, vad tycker ni om SSR GT3 i 18"? Alt är breyton magic racing, men de väger väldigt mycket, på gränsen till smäck kvalificering typ 15kg styck. Länk P.S. www.tirerack.com säljer breyton o ssr där totalpris till sverige blir runt 25k med moms o frakt... jämför det med våra handlare i svedala som vill ha 50k för en uppsättning breyton magic racing..... ROFL |
|
Jag har 9.5" breda fälgar på min. Något lite valsade kantar men det ska nog gå ändå. Det är 17" fälgar alltså.... ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
| jag har 10x17" bak på min M3:a... | |
|
Beror väl lite på vilken ET(inpressning) du har på fälgarna, välj en bred fälg med lite högre ET så ska det nog gå fint, om vi säger t.ex att oginal 8,5" har ET32 så skulle en 9" med ET38 komma ungefär lika långt ut vid skärmen o bli nån cm längre in istället... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
| 10,5" går att få på, dock får man nog valsa lite... | |
|
jag har 9.5",det gick precis med lite valsning. 10.5 går säkert men då får man valsa j****gt mycket. tveksam om det går. Länk Länk |
|
cane |
imix, vad har du för ET inpressning på dina 9.5or? Det lutar nog åt 8.5 fram och 9.5 bak.. verkar vara det som går på lättast utan mods så länge man har en bra inpressning. |
|
Jag vet faktiskt inte! Det står inte på eftersom det är splitfälgar. Länk Länk |
|
| Förresten är det någon som har testat om det fungerar att ha m3 e36 bakfälgar 8,5 tum fram på samma bil? | |
|
det funkar bra. reservfälgen är ju 8,5 tum och den har i alla fall jag kört med utan några valsningar, gick utmärkt. Länk |
|
| Reservfälgen skall vara på 7,5 tum... | |
| 8,5" originalfälg går bra fram, råkade sätta de fram när jag bytte till v-däck senast... bytte dock tillbaka några dgr senare då jag såg misstaget.. hoppas ingen annan såg det! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.