|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Åker man BMW från sjuttiotalet så gör man det främst därför att man inte vill ha likadan bil som alla andra. Om de viktigaste egenskaperna du söker är driftsäkerhet och totalekonomi, köp då Volvo eller Toyota. Har du däremot god smak och vill visa det för andra, köp E12. Att hitta delar till BMW:n är inga problem, finns både på skroten och nytt hos BMW/Mekonomen mfl. | |
|
De är svårsålda för att det finns för få fanatiker, precis som det står i inlägget. Min erfarenhet av gamla BMW är att de är välbyggda och lättmekade bilar med god driftsäkerhet. Jag kanske bara har tur? Delar är väl inget större problem att få tag på heller? |
|
| Vissa är ju mer lättsålda än andra tex 3.0 Coupe, 2002 Ti/Tii/Turbo, samt 6-serien. De mest eftertraktade torde vara bilar som har bra prestanda för sin ålder (och än idag!) tex 528i E12 och 3.0Si. En sån köper nog de flesta för motorn, inte för den lyckade designen. | |
|
Förtydligande: "De mest eftertraktade torde vara bilar som har bra prestanda för sin ålder (och än idag!) tex 528i E12 och 3.0Si." - Eftertrakade för de som söker billig 70-tals BMW är det jag menar. Jag menar inte att 528i E12 är mer eftertraktad än 2002 Turbo...vad rörigt det blev :) |
|
|
Håller med om att Volvo är ju inget ögongodis direkt i dessa årsmodeller.. Klart man vill sticka ut, jag har aldrig gillat att vara som alla andra, det är så enformigt trist och tråkigt! Åtminstone jag tror ganska mycket på den här bilen. Klart att man kommer få laga bilen och byta grejer, det är sånt som händer. T ex på min kompis 244 då så är det lättare att vrida ratten åt vänster än åt höger, och hur lätt är det att fixa sånt tro? Med skral ekonomi menar jag nu också.. Plus att hons koppling börjar bli sliten.. Plus att bakaxeln låter som att den sitter löst. Så det är väldigt individuellt anser jag. //KK |
|
| Kalle-k: Nu har jag ju inte sett bilen ifråga men om jag vore du så skulle jag försöka hitta en 528i E12 eller E28. Det har sagts förr, men det är svårt, nästintill omöjligt, att hitta en mer prisvärd bil än någon av dessa. Kostar från 3.000:- och uppåt. | |
| Klart att du ska ha en bmw! även om det är en gammal bil så är det alltid trevligare att reparera en en bmw än en volvo.. :-) | |
|
markkus: Med närmare 180 hästar under huven skulle jag snart vara ett minne blott. Därför vill jag inte ha något "värsting-räser" som jag kanske inte kommer kunna behärska på rätt sätt. Om du vill så kanske jag kan köpa din 528? Hur mycket vill du ha? =) //KK |
|
|
Kalle-K: Om dumenar E12:an så är den såld. KOsatde nya ägaren en bra bit under 10.000:- att få en besiktad 70-tals-räcer med ca 200hk under huven... Om du menar de andra så är de tyvärr inte till salu. |
|
|
Köp min 525'a -77 bes o skattad mm Finns bilder på den i Gallerriet.... Billy B-10 Länk |
|
|
billy: Jasså du tycker det. Det beror ju naturligtvis på vad du skulle vilja ha för den. En ytterliggare fundering, dragkrok verkar vara inte vara standardutförande på e12? //KK |
|
| Dragkrok är inte standard på nån äldre BMW såvitt jag vet. | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Om inte billy köper min 528i E12 -80 så är den till salu... / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Ok, Vad hade du tänkt för den då? Det var en hel massa BMW:s du ägt/äger, BMW-beroende..=) //KK |
|
|
Vems bil menade du ?? Kalle-k Billy B-10 Länk |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
kalle-k; du får titta på den och därefter bjuda något. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
BMW-beroende: Tack för erbjudandet men det är inte den typen av motorstorlek som jag letar efter just nu. billy: Hade det varit dragkrok hade affären varit lättare, men just nu är jag mer insatt i 520:n jag spanar efter. Tack även här! Mvh. Kalle |
|
|
ok....lycka till med köpet Kalle !! Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.