|
|
|
|---|---|
|
Svängde ut på vägen och skulle acca iväg och de gick bra ända tills ja släpper gasen, då uppstår ett sorts skrapande ljud som räknar varven, ingenting annat bara ett ljud. Sen då ja blivit bogserad hem på gården provar ja lite, de går att köra bilen som vanligt men då man släpper gasen och motorbromsar eller bara rinner utan någon växel i uppstår detta ljud igen. Var under och kollade nyss och de låter som ljudet kommer från bakväxeln men fattar inte riktigt hur det kan komma sig då den går som den ska. Någon som varit med om liknande eller har någon aning om vad det kan vara för fel? MvH Björn | |
Shady |
jag har samma ljud i min men det låter bara när jag svänger och har växeln i...svänger jag utan växel så är det knäpptyst.. tror precis som du att det är nånting i bakaxeln som är fel...ingen aning om vad än tyvärr....får du reda på det får du gärna säga till |
|
Vi har haft ungefär samma problem med vår 535 -87, att ett skrapande ljud uppstod när man motorbromsade. Problemet då var hardyskivan. Detta märktes också genom att bilen vibrerade kraftigt när man backade men inte när man accelereade framåt som det vanliga symtomet brukar vara. Så hardyskivan kan vara värd att kolla, det är ju bara att lägga sig under bilen så ser man ju direkt... MVH///Christopher |
|
|
Vet inte om min vibrerar då man backar, prova som mest om den drog bara, vilket den gör. Ska kolla lite nogrannare nu till veckan. Vad kostar en hardyskiva? Och vars får man tag på en? MvH Björn |
|
|
jag köpte min på Förenade bil, ca 700 med klubbrabatt... MVH///Christopher |
|
|
Vars sitter hardyskivan? Hittar ingen, kan den lossna? MvH Björn |
|
|
Det är en svart gummikoppling mellan växellådan och kardanen... ditt avgas. kanske är i vägen? MVH///Christopher |
|
|
för mig var det hela diff klumpen som hade lossnat den satt bara fast i de bakersta fästet. så det blev till att byta hela bärarmsbryggan BMWCS #: 5082 Länk |
|
|
Jag hade ett skrapande ljud när jag svängde ,alltså från diffen. men när jag bytte bakaxeloljan till bmw rekomenderad olja castrol saf-xj försvann ljuden så den kan även vara det. Daniel |
|
|
Har alldeles nyligt bytt olja i bakaxeln till rekomenderad bmw olja, tycker inte de borde vara den. MvH Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.