|
|
|
|---|---|
|
Har fått nys om att 12/93 är till salu och har ev. en bekant som är intresserad av den. Är det någon som känner till den, finns ägaren kanske på forumet? Den går i Eskilstuna just nu, röd med tygklädsel och lite småskabbiga fälgar, men bra historik och allt sånt. Om någon vet något så vore det intressant att veta! | |
| Tyvärr kom inte B8:an förrän 1995! | |
|
Känns väldligt lustigt ifall #12 skulle tillverkats 1993 faktiskt :o) /M |
|
|
93 är väl inte årtalet utan "antalet tillverkade"? Alltså bil nr 12 av 93. _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Allvarligt killar, tror ni jag har sniffat lim sedan årsskiftet? :P Självfallet menar jag nr. 12 av de 93 tillverkade sedanerna, precis som Programmer skriver. |
|
|
:((((, ledsen!!! Men det var så kul.....att pika lite!! Är det den röda som varit till salu "hur länge som helst"?? // M |
|
|
Ingen fara! ;) Ursäkta att jag "snäser tillbaka" lite... men Alpinanerven fick sig en törn ! ;) Jag vet inte om den varit till salu länge... jag sökte nu och hittade den inte till salu på nätet (någon annan som sett en röd B8 till salu på nätet?). Yngre kille utanför e-tuna som äger den idag iaf. |
|
|
Denna ? Länk |
|
|
Njet, det är nr 34. Den har jag dock lite info om ifall någon är intresserad. Min bror har kikat på den. |
|
|
Den här stämmer gott! Länk // M |
|
| Ahhh.. där är den ja! Hur fan kan jag ha missat den?? Ok, då har den alltså varit till salu ett tag. Någon som kikat på den då? | |
|
Men nummer 12 är ju en coupé. du har ju skrivit att det är den 12e av 93 sedaner... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Det finns ju 4 nummer 12, 1 av coupe, 1 av touring, cab och sedan... Den andra, 34:an, är väl Bruno's (jag kan en hel del också om den, har kollat den också) samt att BMWPower har reportage om den... Quixotic2: Den länken ovan, är det samma bil som den du syftade på? /Marcus |
|
|
Ajajaj... det är ju en coupé! Jag börjar verkligen bli blind... jag måste höra om det verkligen var en sedan, det skulle vara det enligt säljaren. Jag såg att lokaliseringen i sverige stämde och missade totalt att det var en tvådörrars på bilden. Tack för påpekandet! Säljarne kan väl inte ta fel på 2 och 4 dörrar... så det måste vara ne annan bil. Lurigt att allt annat stämmer i sådana fall. |
|
|
Telefonsamtal till säljare: Köpare: Hej du är det 2 eller 4 dörrar på bilen? S: - Det är 2 en coupe alltså. K: -Jaha är du säker på det? S: Vänta lite .. .(springer ut) 5 minuter senare.... S: Oj du, det var visst 4 dörrar. Vet i fan hur jag kunnat missa det! Kul konversation! |
|
|
acey: Ska du köpa Alpina nu.... |
|
|
Acey: Jag har faktiskt varit med om liknande grejjer förut, så det är inget att skoja om! :) Skinn eller tygklädsel, det kan ställa till det... precis som plåt eller alufälgar... det är ju inte lätt att veta. Men bilen på bilden verkar vara fel bil, det ska vara en sedan, och inget annat. Lustigt att nr. 12 både som sedan och coupé är till salu i Sverige, det blev lite förvirrande några sekunder... :) :) |
|
| Nu kan man lugnt återgå till arbetet....efter timmar i ovisshet! | |
|
Starre: Ja har du inte sett deras version av Z4an = Nice :o) quixotic2: Haha det är inte lätt alla gånger! :) |
|
|
Betioveåtta: kunde inte sagt det bättre själv:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.