AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.294

kalibrera takluckan?

hur kalibrerar man takluckan rätt? har haft isär den och smörjt i drev och kuggar, nu när jag sätter tillbaka den stämmer inte riktigt dreven? någon som har bilder på hur dreven ska stå när man stoppar dit motorn och dreven igen?
eller en sprängskiss på hur takluckan är uppbyggd?

hoppas någon kan hjälpa mig med svar!

e36 eltaklucka årsmodell 91

/mvh
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har samma bil som du... ibland stannar takluckan precis innan den gått igen helt. Något du har upplevt? Kanske därför du gjorde service på den?

Gjorde de någon skillnad efter din service?

Jag har även problem med att den inte alls funkar att öppna ibland. Känns de igen?
ja det känns igen, därför jag tog isär och smörjde... hur kalibrerar man dreven rätt nu då så inställningarna stämmer?

hjälp!!!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hehe... hoppas de inte blir regn innan du fått rätt på de :-P
hehe takluckan är ju stängd men drevningen ligger inte rätt...någonstans måste det ju finnas bilder och sånt på hur det ska ligga?
Bmw ludde
hur menar du att drevningen inte ligger rätt, har en sprängskiss som jag kan maila om du behöver.
maila gärna den

dreven ska ju ligga på ett visst sätt så det stämmer när man trycker dit luckan där motorn sitter
annars blir det ju galet när man kör takluckan om dreven inte ligger rätt, eftersom takluckan nu är stängd.

maila sprängskissen!
Bmw ludde
mailat.
jo tack såg det
men det var ju inga bilder på hur dreven skulle ligga tyvärr :(

suck hur ska man göra?
Har själv vart i ett taklucksdilemma och det är inte alls roligt. Mycket komplicerad mekanik enligt mig och allt ska stämma. Det resulterade i lite trasiga glidskenor mm. På köpet fick jag en räkning som kändes som en ispärla i skrevet.

Dom kan kalibrera det på BMW-verkstäderna, och just kalibreringen tar inte lång tid och kostar inte mycket.

Hoppas du löser det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.