|
|
|
|---|---|
|
Hej Besiktigade min bil idag och då såg man att mina framdäck slets snet. För ca 4mån sen så fick jag bägge mina länkarmar bytta i samband med service. Nu undrar jag ifall hjulupphägningen kan ändras när man byter dessa och att BMW kan ha missat att justera detta efter åt. Om inte borde de inte ha sett det ändå i samband med servicen? Tack på förhand. /Jonas | |
| Min ratt sitter snett efter länkarmsbytet då blev man lite sur.Åkte tillbaka och sa det och han bakom disken sa att det var tekniskt omöljligt att bytet skulle ha inverkat på det.Men så var det iallafall. | |
|
lite lustigt att ratten står snett vid ett länkarms byte, verkar som dom har skruvar på fler saker då! Man bör alltid justera framvagnen vid ingrepp. En sak jag har reagerat på är att många? bmw verkstäder inte har mätutrustning för att justera hjulupphängningen efter arbete i den. I mitt tycke väldigt konstigt att en märkesverkstad måste leja bort sådana jobb. spec när dom ändå är så duktiga...på att ta betalt! |
|
| Jag har en teori att gamla länkarmen var lite sne/defekt så när nya kom på plats så blev det fel inställnig.Eller så är det fel på den nya men det tror jag inte. | |
| Tack för svaren. Skall inte till verkstan imorgon och beställa tid. | |
|
MISSAT!!! inte orkat menar du.... =) Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fusk kallar jag det, det är en självklarhet att kolla av framvagnen efter ett såväl större som mindre ingrepp. Tyvärr så lär det inte hjälp att räta till framvagnen på de däck som redan är snedslitna utan de är förbrukade , har det börjat så fortätter snedslitningen trots rätt inställningen. Ett alternativ är att vända däcket på fälgen om det är möjligt och värt pengen. ///MVH Hasso Länk |
| framvagns inställning eller som bmw alltid rekommenderar 4hjulsinställning i samband med länkarmsbyte är ett måste. Jag sade åt dem att de skulle göra det vid mitt länkarmsbyte och de gick de med på efter lite protest. | |
|
Tack för tipsen Hasso och wendtan. Skall ringa BMW Gbg imorgon och hör. Fast från dem får man väll inte mycket. Har aldrig fått nått vidare bra bemötande hos dem. Har fått tid på annat ställe för justering på torsdag dock. Och vad det beträffar däcken så hade de nog inte klarat en hel säsong till ändå. Fast det är ju ändå surt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.