|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kjenner inte til (unichip) men et superchip er (kryp) det går inte at maipulera men et vanlig chip kostar 12-15 kr. det kan man kopier hvad som helst.n Når man har gjort en mapping fråga at få se mappnig kurverna før och efter, så kan man se forhøyningarna i kurvarna der effekt økninarna ligger. man er veldig godtroende nær man har fått 19 20hk. ingen lurar meg? |
|
Gemini__ |
Men 335bhp måste väl ändå anses ganska bra? Vilka siffror hade du väntat dig? Mvh: Thomas |
| Roddy: Jag har papper på allt. Efter 4500rpm-7000rpm 15-19 rwhp mer efter mappning. | |
|
bmw_4ever. Jag vil jo inte at min bmw polare på forumet skal bli lurad på nogon som helst sett.Efter at jag ble lurad på min m3-94.som dom bara kopier et org.chip och satt dit.(lett tjenade pengar)Nær dom satt dit superchip var jag med på hela mappningen och nær dom bromsa den.bromsa den foresten två gånger.broms benken har en felmargin på 1% jag fikk 300hk. Det er møjligt atman kan få mera ved at ta bort katten? igen skal bli lurad |
|
|
Är det så ovanligt egentligen, det finns juh ingen som vågar garantera effektökningen. Länk |
|
|
Kilen. Det finnas del seriøsa tunningfirmer som gjer garanti f.eks esstunning gjer 2års garanti på kompressor och effekt.Men man skal vara mistenksam nær man legger så myke pengar. rod |
|
| Gemini> Med tanke på orginaleffekten 340 bhp och 400 nm och 14 sek på 402 meter, så hade jag räknat med ungerfär samma vrid men kanske 360-370 bhp med tanke på vad min bil presterat på 402 meter. | |
| ivar: den där firman är inte att lita på, sök inlägg på zatzy.com så får du se vad folk har för åsikter om hans bänkningsmetod | |
Gemini__ |
Ivar Findin M5: Den har väl inga 340bhp, d.v.s. bromsade hästar original. Den effekt du fick uppmätt var väl på drivhjulen, räknar du sedan ut effekten i motorn torde det ligga kring de uppskattade värden du hade. Alltså motoreffekt som ligger runt 370hk. Beroende på vilket värde du har som effektförlust i drivlinan. Rätta mig om jag har fel... Ha´re gött! Mvh: Thomas |
|
Om ni mäter bilen på 2 olika rullande landsvägar, så måste ni vara medvetna att ni kommer att få 2 olika värde! Det som är intressant är att göra en förekörning och en efter ändringarna för att se skillnaden alt att annvända den vid injustering av motorstyrningen. Sen är det allmänt känt att vissa rullande landsvägar ger drömvärde som heter duga! |
|
| Gemini>Det roliga är att drivhjulseffekten beräknades till 269bhp | |
Gemini__ |
Å fasiken, ja det lät märkligt... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.