|
|
|
|---|---|
| Hej! Någon som har några bra tips? Jag kör Shell 98 oktan och har kört en "cleaner" utan resultat. | |
Asken (AutoPower) |
Kan det vara någon av tändspolarna som knasar? Åk till en bmwverkstad och försök få en DIStest gjord, i expertmode manuellt test så får du ut alla felkoder på papper. Jag utgår ifrån att bilen fått föreskriven service och stift mm har bytts i tid. Ett fenomen som förekommit på 4.4 och 4.0l v8orna är läckande topplockspackningar så olja kommer ned i tändstiftshålen och orsakar överslag. Kolla på sök inlägg funktionen ovan så lär du hitta och läsa. Mvh Asken BMWPower |
|
Tack Asken för snabbt svar! Nyfiken: Vad gäller nybilskontraktet.... |
|
|
Noddy: Se min dagbok i galleriet, BMWpowerbilar Askens 540kompressor: Det är BMWs nya 1-serien. Asken |
|
|
Asken: Menar du inte att 8:orna hafft problem med läckande ventilkåpsackningar? Läckande topplockspackningar var annars något nytt för mig. Tror dock du blandat ihop dem. Komplettera gärna. |
|
|
Jag skulle kolla om dinna knacksensorer är ok. Men det är ju mest om symtomen är sviktande motor effekt når spikningarna sätter in. 12-Pack |
|
| Tack för alla svar. Nej, jag har ingen märkbar effektförsämring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.