|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte åka ner till Frankfurt och vara där i 5 dagar ca. jag ska köpa en 328 E46 touring för eget bruk och ha i minst en fem sex år..ingen tanke att försöka göra nå "snabba klipp". Frågan är kan man åka ner och på plats hitta en bil eller är det bättre att försöka hitta några alternativ från Svedala? mobile.de och de andra siterna på internet känns lite väl tillrättalagda för "bilskojare" därnere !!??(rätta mig om jag har fel). Priserna på dessa bilar runt 8000 till 11000 mil verkar ligga mellan 150000:- till 200000:- var bör man lägga sig i prisnivå för att ej köpa nå´t vrak !? 160-170k ?? Har någon tfn. nr. eller www adress till någon som är bra så tipsa mig gärna (ej autoscout24/mobile.de osv...) Hur betalar man bäst? cash is king eller? Taksam för svar /Per | |
|
Sök på bmw.de så hittar du nog några fina bilar. Det är alltid bra att ha några alternativ när man åker ner. Sen så har du rätt cash is king, även om det kanske inte är så kul att ha så mycket pengar på sig. Lycka till. /T.P. Länk |
|
Asken (AutoPower) |
Se till att köpa till Europlusen, BMWs nybilsförsäkring som garderar dig mot problem i många fall. Studera även import och begguiden till vänster, lycka till. Asken |
|
Går att få garanti på icke märkesbunden firma också. Oftast försöker handlaren få det till att man prutar bort garantin. Som jag har förstått det är tyska handlare skyldiga att ge 12 månaders garanti på beg bilar(har fått den uppgiften av en kompis kompis som har bilhandel i tyskland). Huruvida en bil är seriös eller inte tycker jag är ganska lätt att utröna....tveksamma brukar ha någon skada, all utrustning är inte utskriven t ex. Detta är ingen 100% ig metod på något sätt, men en början. Ett plus är om firman säljer något nybilsmärke, brukar innebära att det är en seriös firma. Köpte t ex min egen bil(Opel Vectra V6) på vad jag trodde var en Suzukihandel..när jag kom dit visade det sig att de även sålde Opel och Chevrolet/Cadillac så döm inte ut mobile på förhand! /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Tackar för svar, jag har hittat några bilar på BMW i norra Tyskland. Visst har BMW samma standard i Norr som i Söder när det gäller beg. bil!!?? Behöver man be att få chassie nr och kolla upp bilarna härifrån ? Det verkar som dom är ärliga när man ringer och frågar om ev. skador på bilen osv.. /Per |
|
|
zazzee: Nu är jag ingen expert på import men vad jag har hört så ska det vara bättre ju längre söder man kommer OBS:vad jag har hört. Tyskar är minst lika ärliga som om du skulle köpa bilen i Sverige och ibland bättre till ock med. |
|
|
Tyskarna måste berätta om bilen har varit krockad eller inte enligt lag. Angående norra och södra Tyskland så är det nog ingen större skillnad så länge som du håller dig till de lite större seriösa firmorna. Småhandlarna kan var skumma både i norr och syd, men det finns nog fler skummisar i norr. /T.P. Länk |
|
| Säljaren måste uppge om han vet att bilen har varit krockad om köparen frågar, har han inte frågat den gamla ägaren så vet han inte... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.