|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Hej! Är spekulant på en M3 -94 Länk Nu måste tydligen Vanosen bytas pga att HC-värdet var för högt vid besiktning! Stämmer detta? Det är väl bra att den byts? Fler som tvingas byta vanos?? I så fall av vilka orsaker? |
| Nej. Sök på forumet. Byt olja är mitt tips. | |
///Sashe |
Han säger iaf att vanosen byts idag! Och att det går på 20.000! Kan det vara nå lurt med det här? |
|
Mitt råd är att du köper en annan m3:a utan en massa strul, verkar ju vara en del fel/brister på denna. Konstigt också om en vanos ska behöva bytas efter bara drygt 10 000 mil. Om den mätarställningen stämmer så är det antagligen bara magnetventilerna i vanosen som strular. Om du vill ha en fräsch m3:a med låga mil så måste det väl finnas en hel del bättre objekt för det pris som denna har. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
///Sashe |
Nu när det åtgärdas så lär det väl inte vara nån fara!? Eller kan vanosproblemet ha påverkat andra delar av motorn? |
|
Jag tror inte att det ska kunna påverka andra delar av motorn. Men jag tycker samtidigt att det är lite dumt utav honom att lämna in den på bmw för vanosbyte innan han undersökt möjligheten att renovera/laga vanosen. Bmw brukar som regel alltid döma ut en defekt vanos trots att den kan gå att fixa relativt enkelt ibland. Sedan är det såklart bra för dig som ev. köpare att ha en ny vanos. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
///Sashe |
Exakt! Kan ju bara vara positivt! /SASHE |
|
Ett litet tips till er som har problem med vanosar och dyligt. Lämna bilen hos Aros Auto i Västerår. Dom är seriösa och fixar det mesta till humana priser. Hade min inne där ett par gånger :P No turbo shit, just real power! |
|
| ///Sashe.. har du några siffror på hc-värdet? | |
///Sashe |
gurr: Min fråga var - Betyder förhögt HC-värde att vanosen kan behöva bytas!? VH |
| ///Sashe.. ja, och min fråga löd: har du några siffror på hc-värdet? | |
///Sashe |
Hahaha...My bad! nej tyvärr har inga siffror på HC-Värdet! |
|
Sashe: Du skrev: Min fråga var - Betyder förhögt HC-värde att vanosen kan behöva bytas!? Mitt svar: Nej, det kan vara andra fel som ger för högt HC-värde. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Högt HC kan bero på en massa olika saker, det första som ska göras är iallafall ny olja och d:o stift. Om bilen har stått en del hamnar ofrånkomligt en del bensin i oljan när den körs vilket gör att detta pressas upp och ut i avgaserna. Om inte detta hjälper går man vidare i felsökningen och kollar spridare, kondesatorer osv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.