|
|
|
|---|---|
|
Länk mycket ball ! Mvh/ Daniel Länk | |
|
fel länk jag läste någonstans att snuten oxå körde kanske fel av mig ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Läste samma sak för någon timma sedan eller två, men sen reviderades artikeln. Man undrar varför... Kanske någon murvel som tagit ett skämt på allvar och ankan blev ett faktum? Simeon |
|
|
En av de ansvariga poliserna sa på radio stockholm och att det var olyckligt att polis bilen råkade köra på samma väg som det var race. Tydligen råkade samma bil även stanna vid markeringen för att sen gasa på lite för mkt på samma sträcka som de andra. Åter igen mycket olyckligt enligt polisen....... |
|
BmwMutte |
Här uppe i östersund så håller folk på att ordna lagliga race.. på F4/frösö flygplats... det blir skojj.. |
| BmwMutte: har du lite mer information om spektaklet på F4? Tid, ev. kostnader osv.? | |
|
Grattis till er i och runt Östersund om ni får en laglig stripp! Vi på Gotland hoppas ännu på att myndigheterna skall kliva in i 2000 talet och göra detta möjligt för oss. Vi har ingen gammal flygplats eller annat ställe som lämpar sig för detta så det måste tyvärr byggas nytt. HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
| Ni på Gotland har ju å andra sidan planer på en riktig bana utanför Visby, det smäller enligt mig lite högre än en strip. | |
|
PS; Lite högre?? Kort banan (1,6km)är väl mer eller mindre färdig den längre versionen ska vara klar till nästa säsong. Så man få ta och semestra på gotland nästa år :-) Tält, verktyg och rennsporten på släpet så har man kul i flera dagar :-) |
|
| Så det är klappat och klart med banan utanför Visby? Har bara sett bilder från när projektet var på idéstadiet nämligen. Helt klart läge för en tur till Gotland nästa sommar i så fall, får bara se till att hitta nåt kul att ta med sig då. ;) | |
| går de att köra på den korta delen(1,6km) nu? | |
|
Fick den berömda tummen ur och gjorde en liten sökning: Länk Ser klart trevligt ut, mycket Nürburginspirerat och det är ju inte direkt någon nackdel. Kanske läge att boka Gotlandssemester nästa år? :) |
|
| alltså jag va där när dom körde i akalla.. Polisen stannade och fick instruktioner hur han skulle göra (dvs köra fram tills den blinkande lampan lyste) det gjorde han där stannade han å så fick han grön så körde han.... inget missförstånd han deltog i racet. Iofs va racet lagligt. | |
|
Även om racet var lagligt så är det nog inte vad poliserna skall syssla med på sin arbetstid, just därför är det en liten känslig fråga för polisen... roadZter |
|
|
Köra runt bana har vi fått nu, men jag vill köra rakt fram! Den nuvarande raksträckan på banan är bara 200 m. HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
max f |
det finns ju faktiskt så man kan få köra race lagligt på väg men det ska skickas in ansökan en månad innan det ska ske minst sen kostar det 1000kr, men vad kostar det inte när någon kör som en dåre och kraschar med bilen och dör bra mycket mer än 1000kr så det är bara en dum avgift och dumt att man behöver vänta en månad en vecka vore mer rimligt så det går att informera allmänheten om att vägen ska vara avstängd under en tid. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.