|
|
|
|---|---|
|
Min 325:a ville inte gå upp i temperatur, det tog en väldig tid. Så jag bytte termostaten. Men nu när jag tar bilen på morron så är det fortfarande lika med en skillnad. Man åker kanske 2-4km och det händer absolut ingenting sen helt apropå så hoppar mätaren upp strax ovanför blåmarkeringen sen segar den sig sakta uppåt. MEN när jag sen använder bilen under dagen efter första turen så funkar det helt perfekt. Då går den jättefint och fort upp i temperatur. Vad kan detta bero på?? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
Ingen som har nån teori? Det var lika i morse. Termostaten är precis nybytt. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Kan vara tempfølaren-trasig kontakt mellom det elektriske...? |
|
|
Jag har funderat på det jag med. Man kanske ska pröva att byta tempgivaren. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Byt termpgivare samt var säkert på att det är ordentligt med glykol i kylarvätskan, alt byt den. Mvh Asken |
|
|
Ok. Hade tänkt byta kylarvätska ändå så. Få se om det blir bra sen :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.