|
|
|
|---|---|
|
finns det någon seriös sänkningssatts till 750 e32 sänkning ca 40-50mm till bra pris och isf vart kan man köpa det undrar även om det går att sänka 750 och isf hur mycket | |
|
Jag tycker att du ska montera på kilformssänkningsfjädrar. Det finns 55/35mm och 60/20mm. Jag har 55/35mm på min 750i. Den blir helt perfekt på vägen. Se bilder: Länk Det är bäst att sänka mer framtill för speciellt E32:an är fruktansvärt hög där framme och sänker man bara med t.ex 25/25mm så ser den i stort sett likadan ut. 25mm ger inte så stor skillnad heller har jag märkt på andra kompisar som har sänkt sina pärlor. Det är först när du börjar komma ner mot 40mm det börjar märkas av mer. Jag ska sänka ner min mer därbak med hjälp av nivåregleringen. På bilderna så står bilen så den ser sänkt ut baktill fast den inte är så mycket ändå, men det ska fixas. Du kan köpa KAW 55/35mm fjädrar på följande sida: Länk Annars så tror jag att den ska finnas hos MH-GTR, har i alla fall funnits där. //Schnitzer _____ Länk |
|
|
du schnitzer vilken sats? jag är inne på deras hemsida nu Federnsatz Typ Tieferlegung Preis Infos zu K.A.W. Spring Kits BMW 7/1 730 - 750i inkl. iL E 32 VA.55+HA.35 220 EUR Federnsatz für den BMW 7/1 730 - 750i inkl. iL kaufen Fahrwerk Plus-Kit Typ Tieferlegung Preis Infos zu K.A.W. Plus-Kit Sorry, leider nichts gefunden. Performance-Fahrwerk Typ Tieferlegung Preis Infos zu K.A.W. Performance-Kit BMW 7/1 730 - 750i inkl. iL E 32 VA.55+HA.35 900 EUR Performance-Fahrwerk für den BMW 7/1 730 - 750i inkl. iL kaufen Schraubfahrwerke Fahrzeug TÜV-geprüfte Tieferlegung bis Preis Infos zu K.A.W. Gewindefahrwerk Sorry, leider nichts gefunden. |
|
| finns det inga svenska försäljare kan ingen tyska alls | |
|
bmwkillen740: Tjenare! Jag köpte enbart 55/35mm fjädrarna. De är anpassade för originalstötdämparna. Jag trodde att man behövde byta dämparna men en bekant nere i Tyskland hade monterat på 55/35mm fjädrarna på hans 750iL -88 och han sa att det blev helt perfekt och att man inte behöver andra dämpare. Dessutom så är de TüV-godkända och där står det att de är anpassade för originaldämpare och om man vill ha andra dämpare så som Bilstein t.ex så går det också bra. jpcarstyling: Jo, det finns. Titta på den här länken: Länk Det är samma sorts fjädrar som jag har på min 750i. //Schnitzer _____ Länk |
|
| tackar ska beställa omgående | |
|
jpcarstyling: Skulle vara kul att se bilder på din när du har fått på sänkningen. //Schnitzer _____ Länk |
|
|
=> Schnitzer När du sänkte din 750, bytte du bara fjädrarna då? Jag har en 530 Touring med nivåreglering som jag funderar att sänka med en fjädersats, fram 45mm och bak 10mm. H&R har tydligen en fjädersats till Touringen med nivåreglering. Finns det ingen risk att man kan förstöra originaldämparna då? Hur blir komforten?. Mvh Mattis |
|
|
ska lägga upp alla bilder när jag är färdig med den håller på att byta packningar i motorn montera tv plus psII i den nu så det tar lite tid |
|
|
matkol: Tjenare! Originaldämparna slits nog mer än om man har sportdämparna som är mer anpassade för dessa fjädrar. Men det skiljer nog inte mycket. Enligt tysken så sliter det inte alls farligt och man kan nog köra lika långt bara att det kan bli lite stötigare med originaldämparna med dessa fjädrarna. Vad kan man säga om komforten? 7-serien E32 har ju mycket bra komfort original och när man byter till sänkningsfjädrarna så känner man ju att det blir lite sämre, men inte mycket. Man har fortfarande mycket komfort kvar. Bilen ser ju mycket bättre ut med kilformsatsen, speciellt den som du tänker köpa. Man gör ju denna modifiering för att bilen ska se bra ut och det är inte så farligt om det blir lite sämre komfort. Om man inte tänker på det så är det knappt märkbart, i alla fall i min E32. Om jag vore dig så skulle jag inte tveka på att montera på dessa fjädrarna. Sedan om du inte skulle vara nöjd så finns det ju K.A.W.- eller Bilstein-sportdämpare som gör att den inte kommer att bli lite stötig, men prova först med fjädrarna för det är inte så stor skillnad. De flesta som har sänkt sina bilar, i alla fall sina BMW har varit helt förvånade av hur bra komforten fortfarande är. //Schnitzer _____ Länk |
|
|
Hej Schnitzer Tack för svaret, jag håller helt med att utseendemässigt är det snyggare med kilform. Jag har 17-tums Schnitzer och det ser inte så bra ut med det mellanrum som finns fram. Det jag är orolig för är hur mycket stryk bakdämparna kommer att ta ifall man sänker därbak med fjädrar, priset att byta dessa (nivåreglering) gör att man får frossa. Hur skulle det blir ifall man bara bytte dämpare och fjädrar fram och lät den vara original bak? Det jag tänker på är om det går att köra den sedan, hård och stötig fram och som vanligt bak? Mvh Mattis |
|
|
matkol: Om du monterar dit sänkningsfjädrar så måste nivåregleringen ställas så att den inte arbetar mot den förra höjden som var innan sänkningen. Detta har jag hört kan få grejerna att slitas. Hur mycket vet jag faktiskt inte, men jag har hört att det inte är så farligt. Kan ändå vara bra att ställa in. Jag vet faktiskt inte hur den skulle bli om man bara bytte grejer fram. Min kompis har en M5 -89 som han bara har sänkningsfjädrar på fram och den fungerar det helt perfekt med. Jag vågar inte lova någonting ifall den skulle bli lite sladdrig där bak. Jag har inte en aning om hur en Touring uppför sig när sänkningsfjädrar sitter påmonterat. Min far har däremot en M5 E34 Touring om den har ju en sänkning och sportdämpare från fabrik (t.ex en 520i Touring har inte samma grejer) och den ligger som ett strykjärn på vägen, näst intill i alla fall. Mycket bra vägegenskaper har den i alla fall. Hårt och stötig kommer den nog inte att bli fram om du byter till sänkningsfjädrar och sedan har sportdämpare kombinerat. Kan bli lite stötig med bara sänkningsfjädrarna, men det är inte så stor skillnad. Kanske lite väl mycket att sänka 45mm fram och ingenting bak. Då kanske du enbart ska välja en VA 30mm eller liknande från K.A.W., om det nu finns att få tag på. Den kommer nog att vara som vanligt bak, men den kommer ju att ligga bättre fram eftersom det är där som du har gjort förbättringar för väghållningen. Du ska få en adress där du hittar några satser, har inte kollat så noga så det kanske inte finns till enbart fram, men något finns det i alla fall. Länk Jag har lite kontakt med en annan 750 ägare i Tyskland som har exakt samma sats som jag har, alltså 55/35mm. Han har dessa monterade och Bilsteindämpare fram och originaldämpare bak. Han säger att det är jättebra vägegenskaper och att den ligger fint. Fick sedan höra av en annan kompis att det skulle vara farligt om man fick göra en undanmanöver i 90 km/h. Vad man ska tro om detta vet jag faktiskt inte, men det borde inte vara så farligt. Många sänker både bak och fram och monterar dämpare på lite här och var så jag tror inte att det är så farligt som det låter. //Schnitzer _____ Länk |
|
|
Schnitzer: Tack för ditt svar och länken. Jag ska fundera på hur jag ska göra. Att det blir stötigare är jag medveten om, men det tar jag gärna bara det blir snyggt. jpcarstyling: Jag ber om ursäkt ifall jag inkräktade på din tråd. Mvh Mattis |
|
|
det gör ingenting jag har ju fått veta det jag vill veta nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.