AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
486

730 värde?

c1
13
c126
730iA
Funderar lite på vad man kan begära för en 730 -88
Det är lite småfix, behöver nya däck, nya dämpare fram..
Ska besiktigas.. Har ingen servicebok! MEN skicket är relativt ok, i princip ingen rost, går fint, växlar fint.. ca 23.000 mil enligt mätaren vilket överenstämmer bra med skicket så jag tror inte den är skruvad..
Vad kan man få?
c1
13
c126
730iA
Glömde..
Skinn, AC nyfylld o testad.. men behöver en ny kompressor.
Annars funkar allt fint.
li
1.959
liste
535i -89
En snabb kalkyl ger en prislapp på ungefär 20.000:-. Det finns ju tyvärr en hel del grejer som drar ner värdet: "småfix", däck slut, dämpare slut, obesiktad, ingen servicebok, ej kollad mätarställning, AC-kompressor slut...
c1
13
c126
730iA
Tyvärr... måste jag säga att jag är glad om jag få det!
Tror nog 15` är mer rimligt jag.. Eller kanske inte.. :)
li
1.959
liste
535i -89
Du känner ju din bil bättre än vad jag gör, så säger du 15 så är det 15! :)
Hmmm.....Ja skulle säg att 20" e i överkant,dessvärre...Skulle säga att du kan nog få ca 15" för den som den står...Just 730 e väl inte så poppis då den faktiskt drar mer bränsle än 735 samt att den inte går lika bra...Ett snabbt överslag ger att man behöver plöja ner i runda slängar mellan 4-8" i reservdelskostnader sen tillkommer arbetskostnad(då räknar ja på nya grejor,vet dock ej va en kompressor kostar men på skroten brukar de ligga kring 2" vilket borde vara halva nypriset,så 4" e bara för däck o dämpare medan 8" e för allt).Så den som köper bilen för ca 15" har en bra bil "färdig o klar" för ca 25-27"...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.