|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på vad man kan begära för en 730 -88 Det är lite småfix, behöver nya däck, nya dämpare fram.. Ska besiktigas.. Har ingen servicebok! MEN skicket är relativt ok, i princip ingen rost, går fint, växlar fint.. ca 23.000 mil enligt mätaren vilket överenstämmer bra med skicket så jag tror inte den är skruvad.. Vad kan man få? | |
|
Glömde.. Skinn, AC nyfylld o testad.. men behöver en ny kompressor. Annars funkar allt fint. |
|
| En snabb kalkyl ger en prislapp på ungefär 20.000:-. Det finns ju tyvärr en hel del grejer som drar ner värdet: "småfix", däck slut, dämpare slut, obesiktad, ingen servicebok, ej kollad mätarställning, AC-kompressor slut... | |
|
Tyvärr... måste jag säga att jag är glad om jag få det! Tror nog 15` är mer rimligt jag.. Eller kanske inte.. :) |
|
| Du känner ju din bil bättre än vad jag gör, så säger du 15 så är det 15! :) | |
| Hmmm.....Ja skulle säg att 20" e i överkant,dessvärre...Skulle säga att du kan nog få ca 15" för den som den står...Just 730 e väl inte så poppis då den faktiskt drar mer bränsle än 735 samt att den inte går lika bra...Ett snabbt överslag ger att man behöver plöja ner i runda slängar mellan 4-8" i reservdelskostnader sen tillkommer arbetskostnad(då räknar ja på nya grejor,vet dock ej va en kompressor kostar men på skroten brukar de ligga kring 2" vilket borde vara halva nypriset,så 4" e bara för däck o dämpare medan 8" e för allt).Så den som köper bilen för ca 15" har en bra bil "färdig o klar" för ca 25-27"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.