AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
360

Vanlig instrumentfråga?

Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Frågor i den här typen har tagits upp miljontals ggr tidagare, men jag har inte hittat någon med ett ordenkligt svar, så:
Min ekonimätare går upp i max såfort jag vrider om tändningen, för att sedan stanna i max tills man släpper gasen efter ett gaspådrag, då går den ner till noll för att sedan gå upp till max igen.
Vad för problem? allt annat i panelen funkar klockrent, men jusst eko. mätaren strular. Vore glad för bra tips som leder till att jag kanske får igång den....

//Nord
-BeeMWe-
Vad jag vet går den upp i max på tomgång... Beter den som som den ska vi körning då?
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
allt är precis som det ska. den går normalt o allt funkar i övrigt. bara eko. mätarn som är skum o lever ett eget liv.

//Nord
Hej Nord! hade samma problem på min gamla 525:a -88..... allt annat funkade förutom just den. Enligt vad jag fick reda på efter mkt kringfrågande så lär det vara något i service-kretskortet som sitter på baksidan av instrumentpanelen..... men varför har jag aldrig fått reda på. Har du prövat att "nolla" bilen?

V8 rockar fett!
Visa användare
142
bondenpaavo
F11 M550d Imolarot -14
Hej Nord. Hade även det problemet i min instrumentering men mitt största problem var hastighetsmätaren. Den fixades inatt, var 4 brott på servicekortet, fram med lödkolven och lite fin kabel. I och med att jag lödde ihop dessa så fixade sig eko. mätaren samtidigt. Lycka till...

// bondenpaavo...

M535i slö med automat?? Skulle inte tro det. Skall iaf vässas under vintern...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.