|
|
|
|---|---|
|
Frågor i den här typen har tagits upp miljontals ggr tidagare, men jag har inte hittat någon med ett ordenkligt svar, så: Min ekonimätare går upp i max såfort jag vrider om tändningen, för att sedan stanna i max tills man släpper gasen efter ett gaspådrag, då går den ner till noll för att sedan gå upp till max igen. Vad för problem? allt annat i panelen funkar klockrent, men jusst eko. mätaren strular. Vore glad för bra tips som leder till att jag kanske får igång den.... //Nord | |
-BeeMWe- |
Vad jag vet går den upp i max på tomgång... Beter den som som den ska vi körning då? |
|
allt är precis som det ska. den går normalt o allt funkar i övrigt. bara eko. mätarn som är skum o lever ett eget liv. //Nord |
|
|
Hej Nord! hade samma problem på min gamla 525:a -88..... allt annat funkade förutom just den. Enligt vad jag fick reda på efter mkt kringfrågande så lär det vara något i service-kretskortet som sitter på baksidan av instrumentpanelen..... men varför har jag aldrig fått reda på. Har du prövat att "nolla" bilen? V8 rockar fett! |
|
|
Hej Nord. Hade även det problemet i min instrumentering men mitt största problem var hastighetsmätaren. Den fixades inatt, var 4 brott på servicekortet, fram med lödkolven och lite fin kabel. I och med att jag lödde ihop dessa så fixade sig eko. mätaren samtidigt. Lycka till... // bondenpaavo... M535i slö med automat?? Skulle inte tro det. Skall iaf vässas under vintern... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.