|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
chrille70 |
Såg på autoweek.com att det kommer en M6 CSL. Kommer att få ännu mer effekt än vanliga M6, vågar man gissa på 600-650hk? Kommer 2007. VILL HA!!! /Chrille |
|
min polare ha sagt att han ska köpa en M6 åt mig *wouho* :) synd bara att han ljuger som fan :( /NiFE - Nice and happy life |
|
|
AUTOMOBIL.com : BMW:s nya 6-serie - fulländad skönhet Med introduktionen av den nya drömbilen, 6-serie Coupé fortsätter BMW inte bara sin tradition från den första legendariska 6-serien (1976-1989) utan bevarar också företagets långa tradition av stora lyxcoupéer Länk Länk K-Jörgen |
|
|
Senaste nytt från avigvägar: Nere på ringen var det avlyst ett par dar. Varför? MB SLR vs M6 vs nya M5. Testkörningar omaskerade. M6an var nästa snabbast bara sekunderna långsammare än SLRen det säger väl rätt mycket. Väntar bild och ljudom jag har tur, med spänning! Asken |
|
|
Hade lite tur och såg inom loppet av tre dagar både nya 6:an coupe samt även X3 live. Jag tycker 6:an är relativt lyckad jämfört med dom i mitt tycke designmässigt inte helt lyckade 5:orna och 7:orna. Som man ser på bilderna följer den ju det nya formspråket väl. Den ser i verkligheten väldigt nätt ut, som en större 406 coupe skulle jag vilja säga. Den är inte lika stor som en SL, enligt min subjektiva mening. Bakdelen är dock ett kapitel för sig och ser, återigen i min mening, klumpig ut. Bakdelens veck är inte snygga på 7-serien och dom är definitivt inte snygga på en 6-serie coupe. Varför inte, om man nu vill ha ett enhetligt formspråk, följa nya 5:an? Hade ingen möjlighet att kika in i den tyvärr. Bilen jag såg hade rätt stora fälgar, skulle tippa 18" och det gjorde sig helt rätt på bilen. X3:an såg också nätt ut, speciellt i jämförelse med X5. Däremot, och nu vet jag ju inte om det kommer att ändras i serieproduktion, hade den fortfarande stora olackade plastsjok i bak- och framänden. Speciellt bak såg detta inte helt vackert ut. Annars tyckte jag, till skillnad från nya 5:an och 6:an, att bilen ser ut ungefär som man väntar sig efter att ha sett bilderna. Mycket nätt som sagt, säkerligen något som kommer att gå hem hos köparna som vill ha jeep men som köper RAV4 etc. för att dom vill ha något litet. Tyvärr hade jag vid inget av tillfällena digitalkamera med mig... |
|
|
Asken; Det här är ju stora nyheter! Om M6 ligger i samma klass som "superbilen" SLR så har ju BMW verkligen lyckats! Detta skulle ju ta bort alla farhågor om att 6-serien blir ett autobahnlok a la 8-serien. Hörde du hur bra M5:an gjorde ifrån sig? Både M5 och M6 måste väl ha en del tid kvar i provbänken och ytterliggare justeringar kommer säkert göras. Det här bådar gott :) Går det möjligtvis att få tillgång till dessa bild- och ljudfiler om/när du får dem? Jens |
|
|
wendtan, ha...ha... du får nog vänta till 30x2!!! Så ser det ut får mig i alla fall, ahlstedtes beskrivning får 10 poäng av mig! :-) Mvh Abbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.