AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.857

Ny info och bilder 6-serien

Sida 2 av 3
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Acey:

Bara att gratulera till bra val av sambo !
Å till bra bil val också, gillar z4:an nästan lika mkt som Boxstern...

Nu ska jag hem till "kvällen flickvän" & vi ska inte äta pasta.... hehe..

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Den har kommit upp på www.bmw.de nu.....SNYGG är ordet!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
biffen: Hehe, ja det finns ju vissa fördelar med sambo, dock är dom inte lika roliga för stunden som brudarna som dras till boxstern tex ;))

griegertz: Jag ser bara reklam för nya 5an på bmw.de?
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
under den stora bilden på nya 5-serien finns det två små bilder som ändrar på sig lite då och då. Den vänstra lilla bilden ändrar från Z4 till 6-serien osv.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Länk

Kolla in den svarta varianten lite längre ner på sidan. Kolla även svarta e65an! Grymt snygg!
acey:

Nu är det nära att man åker till Bmw shit vad snygg den är:))))

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
starre: Haha, ja men M3an är ju inte så ful heller ;)

Den gjorde sig grymt bra i svart, det är bara att ligga i med några timmar övertid till så ;)
acey:

har inte haft övertidsersättning sen 98 förhandlade bort det mot att man fick x-antal dgr+lite mera bidrag:))
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
vad pratar vi om? 650-700K för 645:an?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
griegertz: Är nog en bra gissning.

starre: Förhandla bort övertid lönade sig inte för mig eftersom antalet timmar övertid på en månad kan resultera i dubbelmånadslön mer eller mindre :o) Dock försöker företaget att förhandla bort övertidsersättningen på alla nyanställda. Vissa stackare får tiden i flex/komp. Kul att ha 5000 dagar innestående som man aldrig kan ta ut :)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prisetna på 6-serien lär börja på 800k, +100k mot 7 serien enligt de rykten jag hört.
vilken biiil! kommer nog ta ett tag innan ja får råd bara... :P
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Åter igen har Design avdelninge tagit raska steg till nått verkligen nytt! Får man sänka lite och få på nå Kjolar på denna 6:a så ska jag då allt ha 6 m 6:an ;)
Enda problemet är att jag inte har 6 siffrigt i min Malätna börs....
Men hur som helst är den snygg och man hittar linjer ifrån en massa bilar osv.. som i alla nya modeller idag... Men det att den får lite av en Porsche look och säkert kommer med en bra "tung"
motor torde ge en hel del Competition till alla de andra "status" märkena (Jagularena, Stjärnor och de andra krimskramset ;)

Detta är the new BOLD breed of Beemers =)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Efter har kikat ett tag på bilen och sett en massa likheter så får jag en rent ut sagt äcklig känsla... Titta på fronten ifrån sidan.... Ser ut som Volvo S80... Tragik!!! Fast det är bara skild bild med just fronten ifrån sidan då jag får denna fasansfulla syn....

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
chrille70
Theprophet,

Jag är rädd att börsen måste ha sjusiffrigt innehåll om man ska ha råd med en 645Ci. Vad jag har hört så ska den kosta ca 900kkr och sedan lär det ju säkerligen tillkomma lite "lull-lull" för minst 100-200kkr innan man är nöjd... :)

Mvh Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det verkligen rimligt att en 645ci ska ligga i närheten av en SL55 AMG? Och m6an runt 1,5 isf? Absurt!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Chrille 70, Du har så rätt... Ska man ha en 6:a så är det väl ingen ide att snika.. men huva vad dyra de verkar bli... Måste ju vara en Orgie i kör känsla för dom pengarna då!

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
läste i AMS att 6-serien va tänkt att konkurera med mb clk modellerna.
Verkar konstigt om 645, som borde vara närmast jämförbar med clk500 skulle ligga nästan 300'000 kr över i inköpspris, den skulle även vara dyrare än AMG versionen. Å med en sån prislapp så tror ja inte att BMW får så många köpare. Skulle snarare tror på en prislapp som ligger runt clk. för inte kan väl BMW sätta priserna över MB... =S eller borde man kanske jämföra den med MB cl? då verkar prislappen genast lite vettigare...
/cronor
Men då får dom väl ta o bygga om 6an på en 7serie platta.

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

"Return of the sexy 6"
Verkar som om man kan skicka sambon åt fanders och skaffa sig en gammal 6-serie..."smooth-flowing, curvaceous..." ;-DDD

Länk

Den nya 6-serien går ju inte av för hackor heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.