|
|
|
|---|---|
|
Den startar bra när den är kall men när den är varm så får man köra på startmotorn i ca 5 sek. Fick tips om att sätta en backventil på bränsleledningen men utan resultat. Vad göra ?? | |
|
du vet att man måste glöda motrn vid start ! bara checkar !1 hehe har du kollat det uppenbara glödstiften !? Mvh/ Daniel Länk |
|
| Klart att jag har! den startar ju när den är kall. | |
|
Kan det kanske vara förpumpen vid tanken? Har för mig att min gjorde så nån gång och det var förpumpen. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Ok men hur kommer man åt förpumpen i tanken då? enklast alltså. Det tar en liten stund innan det händer något vid max gas från stilla stående. kan det oxå ha med förpumpen att göra ?? Det är visserligen en diesel men lite piggare än vad den är nu ska den nog vara. |
|
|
Du kollar enklast om den funkar genom att ta loss slangen efter soppafiltret vid motorn. Vrid på tändningen, då ska det rinna lite grann ur den. Min 325 tds var precis lika dan. Jag bytte glödstift, lämnade in pumpen för tätning och spridarna för provtryckning. Nu startar den som den ska. Packningarna i pumpen blir som bakelit med tiden. ///DIEZEL POWER |
|
|
Jag har kollat och det sprutar ur ledningen när jag slår på tändningen. Jag har även bytt glödstift fortfarande ingen skillnad. Plockade du bort pumpen själv? |
|
|
Nej det gjorde jag inte! Länade in på firma. Kolla om du ser om det läcker från pumpen... Det behöver inte nödvändigtvis synas att det läcker från pumpen. Om det är i ett tidigt stadium av torra packningar, så läcker det in luft vilket gör att den blir svårstartad... ///DIEZEL POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.