|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Min motor och växellåda beter sig konstigt... Det känns som om "draget" varierar från gång till gång... Ibland slö, ibland hur vass som helst till synes utan anledning, körde 0-100 på 9,4 sekunder när jag testade, jag har iof ingen som helst erfarenhet vid snabbstarter och har säkert ingen vidare växlingsteknik osv men... Och när man gasar "fräser" det under passagerarstolen och växellådan är kärv och det är lite trögt att få i växlarna, inte alls som på min 320 E36. Har inte kört många andra BMW-modeller så jag har bara min förra 320 att jämföra med. Bilen är importerad med servicebok och serviceintervallerna i denna ser "rimliga" ut med runt 1700 mil mellan varje service. Skulle väldigt gärna vilja höra vad ni tror om detta? Är orolig för att bilen är allvarligt sjuk. |
|
Kollat alla vätskor/filter? Att bilen går ojämnt kan bero på att bränslefiltret är igenproppat exempelvis. Oljud i växellådan och att den är trögväxlad kan bero på växellådsoljan. |
|
hellonasty |
Byte nyss motorolja/filter på den men det var ett tag sen luft/bränslefilter byttes. Var hittar jag bränslefiltret? |
|
De sitter under bilen. ser ut som en avlång cylinder. Brukar ligga på en hundralapp ungefär. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
hellonasty |
Allright danke =) Får kolla det. Bor en bit från närmaste BMW-handlare så jag gör endast Insp. II hos denna och Insp. I hos en annan verkstad i närheten... Är lite osäker på vad de gjort på den hitills. |
|
Bränslefilter ska bytas vid inspektion2. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fräser det under stolen, nån katt som ligger där ??? :)) Kolla under bilen och knacka på katten så inte innehållet är löst och pluggar igen avgasflödet. Ett fel som förekommer ibland. ///MVH Hasso Länk |
| wendtan: Jag gjorde en inspektion 2 för ett tag sedan och där bytte dom inget bränslefilter (gjorde den hos en aukt. BMW verkstad). Så det kan vara bra att kolla det för det är inte säkert att dom byter allt och gör allt som står i serviceboken. | |
|
Tryggvesson: Nu vet jag inte hur de ser ut på e30 men på e36 och e46 sitter det där jag beskriver ovan och skall bytas vid inspektion2, de är en punkt i listan om man säger. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
stefannorr |
Har också nyligt gjort en insp 2 men hittar inget om bränslefilterbyte på specifikationen,ska de ingå? |
|
På e46 vet ag att de ingår. och på e36 så vet jag att bmw bytade på min bil runt 10 k mil. är lite osäker på om de var insp 1 eller 2. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
hellonasty |
hasso: Tack, ska kolla det, nu när jag tänker på det har jag nog hört nån gissa på det förut också... |
|
Hej jag känner igen det där fräsandet.. och på min är det katten som pajat.. det kan man även höra på ljudet det blir som ett litet ringande ljud när bilen är kall nystartad, hoppas det ordnar sig.. jag måste byta katten Bimmer |
|
hellonasty |
Bimmer67: Känner inte igen det ringande ljudet men jag ska lyssna efter det. Måste man kanske byta katt då... du känner inte till nån bra, avgasgodkänd racekatt kanske? |
|
Hej Nu när ni pratar katalysator här så kan jag ju passa på att skriva att jag har en 328:a katalysator till salu som är fräcsh för en billig peng. Är utbytt endast för att jag satt på en m3 katt. |
|
hellonasty |
Petra, hur mkt ska du ha för den? |
|
Ja, vad ska vi säga för pris.. 1000kr oxå får du stå för frakten själv?? Vad tycks?? |
|
hellonasty |
Mjo det låter rimligt. Men jag ska ta en titt på vad en racekat går på, är fortf lite inne på det. |
|
Javisst gör du så.. Bara att höra av sig om det blir intressant :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.