|
|
|
|---|---|
///Sashe |
Tjena! Är extremt sugen på en m3 coupé e36 Har hittat en som stämmer överrens med mina krav. Dock har bilen haft en "liten" (enligt säljaren) krockskada på baklucka. Och som det står i annonsen fungerar inte AC:n. Vad bör man betala för bilen?? Man bör väl ta hänsyn till att det kostar en del att laga AC:n (Det lägsta pris jag fått är 130´) Länk VH |
M3 Alex |
årgång o milantal? M3 Alex |
|
M3 Alex: Årgång går att läsa i rubriken, miltal i annonsen. ///Sashe: Priset på 130' kan säljaren inte förvänta sig för en -94 M3, tro mig jag har precis sålt en -95 M3. Han kanske inte vill gå lägre men då kan han inte förvänta sig att få den såld. Det är minst sagt trögt att sälja lite äldre prestanda bilar med höga försäkringspremier i dessa tider. Läs denna tråd: Länk Lycka till /Wille |
|
///Sashe |
M3 Alex: Läs annons och kom gärna med råd! WilleW: Tror att du ar en poäng där...annonsen har ju legat ute i 2 månader. Men om bilen skulle visa sig vara i extremt fint skick (som säljaren säger) borde väl ändå AC problemet dra ner priset til iaf 125´?? |
|
Det finns så pass stort utbud av M3'or att du måste förutsätta att han fixar AC problemet innan du köper den, annars är det bara titta på nästa. Felet kan vara konstaterat och lättfixat men det kan lika gärna vara tvärtom. Självklart kan man slippa mycket initiala problem om man kanske köper en "klockren" M3'a från början för en lite högre summa. Min erfarenhet säger att för tillfället behöver det inte alls vara så, en del begär överpriser andra inte. Bedöm helheten på bilen, titta på flera liknade bilar med likanade utr. och mil så att du kan bedömma vilket slitage och skick som är rimligt, det finns många som gått mer än mätaren säger. Sen kan du ju slänga ut en fråga i värderings forumet om du hittar några fler objekt. /Wille |
|
|
Sashe: Köp min, på den funkar allt. Du kan få den för 115 000:- pok. Annons: Länk Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
///Sashe |
WilleW: AC Problemet ser han helst att köparen ordnar själv..kanske för att slippa göra detta själv? Tackar för dina råd. Men du har fortfarande inte gett mig nån rimlig summa att betala för bilen!? JN: Din bil har gått lite för långt. Jag är ute efter en som gått mindre som man kan behålla ett tag. VH |
|
Vet du vad som är fel med ACn? /Erik |
|
///Sashe |
J_Bunk: Felet står i annonsen! Ny kondensor behöver köpas och bytas..därefter ska köldmedium fyllas på! Gissar att det kommer gå på 4-5000 i slutänden!? |
|
///Sashe, låter snarare som 6-7000, men kolla med t ex Avantia ACcenter så vet du 100% /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
///Sashe |
Pratade med försäljaren nyss! När han besiktade bilen var HC-värdet för högt. Nu när den inlämnad på BMW som har gett beskedet att vanosen måste bytas! Stämmer detta? Antar att det är bra att den blir bytt? |
|
Tjenare. Se till att säljaren fixar AC:n. Annars så kan det bära iväg ganska mkt. Skulle tippa på ett pris på ca 120k med AC:n fixad om bilen är i mkt fint skick. Ajdå, vanosen trasig? Kommer att kosta minst 15k att laga den... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.