|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har varit och kollat in denna bil idag. Vad kan man ge för en sådan, det går att pruta. När jag om några år vill byta har den säkert passerat 20000 mil, har den sjunkit som en gråsten då. Den har något dörrslag och lite stenskott fram annars fräsch. Skinnet lite slitet på förarstolen och några smårepor. Länk M.V.H Magnus Ps: hoppas att länken fungerar ,visste inte riktigt hur man gör. M.F | |
|
Hej ! Glömde nämna att den är importerad 01 med en ägare i sverige. M.F |
|
Makke |
Det är helt klart en jävligt snygg bil! Men försök att pruta,man förlorar aldrig på det.. Makke30 Williams rules!! |
|
Den verkar prisvärd.. men om du är seiöst intreserad så är en Milage kontroll på BMW (om det går att göra på E39) ett måste anser jag! Sen även i samband med denna få en almän kontroll på bilen på BMW! Tror inte den kommer rasa så overkligt mycket pga att det är en Kombi! Men eftersom den är satt så pass lågt i pris så tycker jag att du ska be BMW kolla den noga! Man vet aldig. Och bättre säker än osäker.. Trots allt 140 lakan som står på spel =) I övrigt så verkar det vara en fin bil med "rätt" utrustning. Personligen hade jag velat se den med 2,8:an istället =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Förutsatt att servicehistoriken är ok tycker jag att bilen verkar prisvärd. Tror att det skall gå att sälja bilen till ok pris även när den passerat 20' mil. Tippar på att du kan få ut kring 100' om ett år med 20' mil. Eftersom det är en BMW handlare (M-bilar) som säljer bilen borde det vara ett tryggt köp vad gäller milen. -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Personligen tycker jag den är lite för dyr med tanke på miltalet och att det bara är en 523. Är själv på jakt efter en e39:a touring 540 ev. 528 och har hittat fina bilar som gått under 15000 för de pengarna. Visserligen i Tyskland, men det är inte så farligt dyrt/komplicerat att importera. 523T går att hitta för runt 100 000:- Bara en tanke... | |
BMW Touring |
Håller med om att priset låter lite väl högt med tanke på att det är en 523, miltalet och att den är utrustad med manuell låda. Det viktigaste är ändå om bilen är i bra skick och har en tydlig och ärlig historik så att du vet vad du köper. Det anser jag är viktigare än att jaga några tusenlappar! Fundera på om det är just en 523 du vill ha, så du inte börjar jaga mer "motor" efter ett tag Lycka till! |
|
BMW Touring, jag tror inte att manuell låda är en nackdel på en 523 med det miltalet....har du kollat vad det kostar att byta en automatlåda jämför med en manuell? Måste sticka ut hakan lite och påstå att bilen är prisvärd, den verkar vara mycket välutrustad, dock med långa mil som kan bli kinkigt vid försäljning såklart. Kolla gärna se.mobile.de för att se om den är prisvärd....kolla gärna med referenser på firman som säljer bilen samt milkontroll. /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
På en 523 touring skall det absolut vara en manuell annars blir bilen lite väl "japansk" i sättet. Att jmf priser med mobile är vanskligt. "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Kävlingepågen, min poäng med att jämföra priser med se.mobile.de är för att se om det är prisvärt eller inte. Sedan är det svårt att jämföra en bil rakt av med en annan....men det finns så många på se.mobile.de att man enkelt kan bilda sig en prisuppfattning anser jag. /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Min har liknande utrustning (ej tv/navi men en del annat) och är en 97 med 20200 mil på mätaren, nybesiktigad ua. Funderar på att sälja den nu och har fått en bud på 110", med tanke på det så ser den prisvärd ut iaf. Sebben; du kanske skall ta min isatället och göra något annat trevligt för de 25 tusen du får över? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.