AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
454

325 låtter konstingt när man släpper kopplingen..

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
HEj min broder har en E30 325 och jag hörde att när man släppte upp kopplingen i neotral så skorrade det om den. någon som hafft det felat? kan det vara något lager ellerr nått?
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Troligtvis urtrampningslagret som är dåligt
Hur ska det kunna vara urtrampningslagret som låter när det inte belastas? et är ingående axeln lager som låter. Mkt vanligt fel och det brukar kunna fungera många tusen mil utan andra bekymmer än just missljudet.
An
53
Andreas_320T
320Turbo (325 motor) -89
318i -89
Precis, om urtrampningslagret har kastat in handuken så låter det när man trycker in kopplingen, inte när man avbelastar det. Ingåendeaxel lager e slut. Hade så på min M3 E30, det rasslade massor när den va obelstad. Håller att köra med ett bra tag som Bäckis säger.
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Tackar tackar.. blev litte orolig där ett tag.. lätt inte så bra.. men då är det inget alvarligt allstå.. skönt..
zn
10
zneakpeak
740ia -95
Det är konstigt att när man läser inläggen som finns här med alla experter så säger dessa att urtrampningslagret bara låter när man har kopplingen nere, medans om man ringer till bmw verkstäder så säger dom att det låter när kopplingen inte är nertrampad.... vem ska man tro på..... inte så svårt beslut kanske..............
320-325
min låter oxå när man släpper upp kopplingen troligen nåt i växelådan eftersom det försvinner när man trampar ner kopplingen igen OCH JAG HAR PRECIS BYTT TILL EN NY 325 BMW ORGINAL KOPPLING så uttrampnings lagret tror jag inte på att det är eftersom det är helt nytt ...

och sen så snurrar bara urtrampningtslagret när man belastar det och det är när man trampar ner kopplingen så vitt som jag förstod när jag bytte den ....
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
jsg tror med attt det är nått i lådan.. de är skumt.

Men vad vet jag om saken igentligen?
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Ojudet har ja på min me....har låtit så på 3st lådor... garanterat INTE urtrampnings lagret.... det finns inget som säger att dom som jobbar på märkes vekstad e experter... snarare tvärt om...Jobbar själv på märkes verkstad... och kan säga att det finns många anställda som inte vet så mycket egentligen

Min bil!! Länk
320-325
hmm jag håller med de är långt ifrån experter vissa hatar till och med BMW men jobbar på BMW för att försörja sej ... ibland så får man bilda sej en egen uppfattning med hjälp av dom här på forumet som kanske har haft liknande problem och har lite erfarenheter attt dela med sej ...
Esa
Jag har haft samma fenomen på min sen jag köpte den för snart tre år sedan. Växellådan är renoverad med nya lager överallt, nytt ingående lager i veven, ny koppling med nytt urtrampningslager. Lik förbannat samma oljud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.