|
|
|
|---|---|
|
Vad bör man kolla och tänka på innan man köper en 318i -86??? Killen som säljer bilen vill ha 5000:- Den är obes och oskattad... Kom med så mycket förslag som möjligt så kanske man kan få ner den i pris =) Mvh Erik. | |
ormen |
sök inlägg, det fanns en tråd just om den bilen för ett tag sedan "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Hittade tyvärr inget när jag sökte. Men jag sökte säkert fel. Kan ingen dra några saker som är VIKTIGAST att kolla? |
|
|
Går det att bygga servo i en 318i? Finns det någon bil man kan plocka detta ifrån i så fall? |
|
| Kolla begagnatguiden till vänster, och tillämpa den med förnuft om det är en femtusenkronorsbil... | |
|
Här är den tråden som var på tapeten för ett tag sedan, den gav inte mycket mest bjävs igentligen Länk När man ska köpa en billighets bil, spec obes, så kolla efter rost. E30an rostar tyvärr precis som alla bilar! Dom vill gärna rosta i trösklarna samt i skarven mellan golv, tröskel och innerskärmen fram. Även skärmarna/inner skärmarna där bak. |
|
|
va glad bara om den rullar, jag tycker att man inte ska bry sig så mycket om en bil som kostar 5000 kr....Köp den om du har tur så rullar den några mil till... Länk |
|
|
Obesiktigad och oskattat -86:a. Skulle inte ge många kronor för en sådan bil. Räkna på vad det kostar att få denna bil körduglig. Då är nog snarare priset 10' istället för 5'. Vettigare att köpa en bil för 10' som är besiktigad och skattad! |
|
|
Obesiktigad och oskattat -86:a. Skulle inte ge många kronor för en sådan bil. Räkna på vad det kostar att få denna bil körduglig. Då är nog snarare priset 10' istället för 5'. Vettigare att köpa en bil för 10' som är besiktigad och skattad! |
|
| Att bilen kostar bara 5000 behöver ju INTE betyda att det kostar mkt & fixa den...... | |
|
Alltid risky med obes. bilar om man inte "kan mycket" om bilar själv... Men hittar du inga fel och den går bra i låda och motor och avgassystemet är helt och tätt samt att tanken inte läcker så varför inte slå till ? Det kostar ju lite tid/pengar att lära sig VAD man skall kika efter vid nästa bilköp. Lite rost är ju inte så viktigt på en så billig bil , med lite tur går den kanske något år utan större reparationer. "desto billigare desto svårare köp" :-) "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Ok, tack för alla svaren... Men går det att bygga in servo i den??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.