AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
705

skillnad på limo och M3

vad e det? förutom 2-dörr mer?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Tja, det är väl mest det som skiljer. Andra stolar och andra fälgar, M Contur. Sen har tyvärr trä en stark tendens till att växa i just sedaner. Priset skiljer även ;)

Länk
ingen vikt skillnad då?
fan va fin hur långt har den gått?
Visa användare
18
JFH
320i M-Sport -03
Vikter från Instruktionsbok:
M3 Limo 1535Kg
M3 Coupé 1515Kg
M3 Cab 1635Kg
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Skiljer väl även i chassie?
Mjukare chassisättning hos sedanmodellen.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
328-Johan: Fin M3 GT.

En sak jag inte förstår med GT-modellen är varför den lackades i British Racing Green? Visst är det snyggt men färgen är trots allt strängt förknippad med brittiska bilar. Mer passande vore silver som var Tysklands tävlingsfärg då det begav sig.

Hur som helst så gillar jag modellen och det är kul att se att vissa exemplar har hamnat i goda händer där de vårdas ömt.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
///Sashe
Måste bara få säga att Coupén är bra mycket vackrare än sedanen!! Huven på sedanen (från sidan sedd) Är kortare och detta gör att bilen får ett fulare utseende. Även baklysena som är kortare gör att coupés bredare modell är fetare!
Offtopic?

///sashe
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Skillnaden mellan sedanen och Coupén är att sedanen är betydligt snyggare och mer diskret. Den ultimata familjeracern!

Micke
Känns som om det går 10 Coupér på 1 Limo.

Iaf i mina trakter.
Länk

Länk
Perkka
nilez: Likadant i min stad tyvärr....

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Offtopic:

Men alltså är det bara jag som tycker att Sedan modellen på M3 ser ut som en stylad 318 ? Finns så jäkla många 318 kids som stylar sina bilar så de liknar en M3. Tråkigt att Sedan modellen blir lidande men det är ett faktum.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Det är ännu fler som stylar coupeer... :-)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ja, varför ta hänsyn till andras åsikter när man kan fastställa saker på sitt eget sätt och totalsåga andra?
De e bara de att man inte har så lätt att "såga" ifrån en M3 med en 318:)
Jo
744
Jonhny
745 -85
Man brukar se skillnad på en kittad 318 och en m3 sedan. Om inte, så märks det ju på tonen i pipan.
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Måste ju vara roligare att blåsa ifrån dom i familjebilen.

Gött att åka BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.