|
|
|
|---|---|
Anton |
Jag funderar på att hämta en bmw cykel från tyskland,har tittat en del på mobile .de ,men vore tacksam för tips om fler länkar som gäller motorcyklar.Är det nått annat man bör tänka på ?.Är skruvade mätare lika vanligt som på bilar? läste just 320 touring-följetången här på forumet.(ok: vet att detta är bilforum men märket är ju rätt iallafall.) |
|
Ett klargörande: Skruvade mätare på bilar är inte lika vanligt i Tyskland som i Sverige. Oftast är det importören som skruvar tillbaka mätaren för att tjäna en hacka, men du skulle ju ner och hämta din själv. i Sverige är det väldigt vanligt att mätare skruvas på motorcyklar, även svensksålda, men jag tror att R-hojar är mest drabbade. Hur det är i Tyskland med BMW-hojar vet jag inte, men dom går i regel mycket längre sträckor än R-hojar, om det är en touringcykel. |
|
|
Jag har importerat min hoj. Mobile var sidan jag hittade den på. Det var inte några problem att göra det. Åkte ner med kärra så att det var bara för ägaren att avregistrera fordonet och hjälpa till med ilastning. Det du bör tänka på är att titta på att den är tillverkad på BMW fabriken. Det jag råkade ut för var att säljaren själv arbetade på fabriken och då är det tydligen så att de kan köpa originaldelar billigt direkt från fabrik. Han gjorde det och satte ihop hojen på en verkstad. Då helt plötsligt står det inte i Fahrzeugbriefet att hojen är tillverkad på BMW utan någon annanstans. SBP tycker inte om detta och kräver då intyg för många delar (bromsar, ...) även om det är originaldelar. Den sortens hojar går inte att importera på ett enkelt sätt. Men annars gäller samma sak som i övrigt vid köp av fordon - kolla, kolla och återigen undersök. Lycka till!! Vad blir det för hoj? Har du fastnat för något speciellt? Mvh /NP |
|
Anton |
Det blir en touringcykel en sen nittitalare.Har kollat en del på mobile men det måste ju finnas fler siter med enbart mc typ hojen.se. Tips om bra länkar mottages gärna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.