|
|
|
|---|---|
|
Som frågan lyder. Har sett att vissa kör utan. Men då får ju inte motorn någon luft på tomgång när spjället är stängt. Likadant med en anslutning till bromsservon. Behövs denna? Menar den som sitter innan spjället på den övre av de två slangarna. Motorn är en M20B25. Vill nämnligen plockat bort gummibälgen.. | |
bmwracing |
Tomgångsmotorn funkar väl lika bra med eller utan turbo, och slangen till servon behövs ju normalt... men det kanske inte är vaccumservo på 325:an? dom brukar ju gå direkt till insuget annars. |
|
Har startat upp min bil i dagarna och jag har haft både tomgångsmotor och slangen som du pratar om ikopplad. Jag har ersatt gummit med 2.5" avgas rör som tryck rör. Gått grymt taskit på tomgången med det är för att jag satt i större spridare. Så med andra ord är det bara att bygga nya tryck rör. Inte så farligt faktiskt....bara det blir tätt så. Dom som du har sett köra utan har nog använt sig av nått annat än original systemet t.ex haltech osv... Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Ställ upp spjället så har du ju tomgång. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag fixar nog till anslutningar och kör med tomgångsmotorn för så har jag kört nu så jag vet att det funkar.. ck3: Såg att du körde med Smt6 och att du skulle ersätta luftmängdsmätaren med MAP. Har du fått det att funka bra än? Mitt funkar bra men jag kör fortfarande med LMM.. |
|
|
Jag håller på med SMT nu. Fick igång det igår....men jar saknar några värden så det är nånting som är fel. Blir nog att åtgärda imorgon. Var ut och testade turbon första gången igår. Har satt i 440cc spridare och så hade ja koppla in smt. trodde inte den skulle starta men den gick.....fett =) Men nog faan vart det drag i den. Får laddtryck från ca 2200rpm. Lät coolt då wastegaten öppnade (raka rör=) |
|
|
ck3: Fick du igång bilen med 440cc spridare och origignal mapp? Vad använder du för mappsensor? Hur gjorde du med lufttemp. sensorn? |
|
max f |
bromservo är ju bekvämt men det finns ju pumpar som dieselbilar kör med ibland men annars borde du kunna ta vakumet framför insuget till turbon om du har en normalturbo som suger bra på låga varv också annars är nog en lite vakumpump bäst. att ändra spjället är ju bara knasigt om man kör med spjällägesgivare för då går den ju inte på tomgång utan högre än tomgång och det är ju dåligt och så låter den mer än vad som behövs och kommer nog kännas lite jobbig på trånga ställen. |
|
max f: Av erfarenhet, eller? //Ticco www.ticco.com |
|
max f |
japp av erfarenhet nu orkade inte jag vara så seriös att jag bytte spjällets axel, utan jag gjorde som så att jag hade spjället lite öppet hela tiden kortat av vajer lite det var för dåligt sen gjorde jag som så att jag filade upp spjället istället och det fungerade mycket bättre sen dess har jag inte haft några problem alls. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.