|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har tabell för gaspedaltestet till tds obs! är inte samma som till bensinare..min ger 5 blink samt att lampan lyser konstant efter start varvräknaren går ej samt hög tomgång | |
| Jag har iofs inte en TDS, men jag får inte ens lampan att blinka eller lysa överhuvudtaget! Hur bär ni er åt? Har en 525i -90. | |
| hej | |
|
Ingen verkar ha någon tabell till Dieseln, varken BMW eller Bosch. Konstigt att man kan lägga ner en massa pengar på att bygga in ett sådant testsystem utan att tala om det för någon. Så då får man klura ut det själv efter hand. Det du har är att varvtalsgivaren inte ger rätt signal. Den sitter under startmotorn och känner av 6 st tappar på svänghjulet. Kommer inte ihåg riktigt, men du har någ kabelbrott eller lös kontakt. Om den fungerar men ej är rätt injusterad så startar inte bilen. Rätt justerad så skall den vara 1mm+-0,1 från tapparna. Men vid kabelbrott/lös kontakt så får man högt varv. Och givetvis så fungerar inte heller varvräknaren. |
|
|
Hur utför man detta "pedaltest"? =) Vad säger det mig, isf? |
|
| Detta test har jag nu mer fått veta att det går inte att läsa ut något alls av detta..utan gäller tydligen bensinare som såldes i USA | |
| Det finns en lista på pedalfelkoder för DDE2 på wwwbaumtools.com | |
| Måste man logga in för att komma åt dem? | |
| Nejdå sök på fault codes dde på ex google så hittar du nog en hel del. | |
| Här finns det också !Länk | |
| detta är inte för diesel utan för bensinare..dieselns blinksystem är bara antal blink ..men bensinmodellen ska man räkna hur det blinkar.. | |
| Titta en bit ned på sidan,jag tror inte att dde2 fanns som motorstyrning på bensinarna! | |
| Jo men det stämmer inte..enligt detta ska det inte vara någon blink alls vid felfritt system..varför visar då bilen 27 blink vid felfritt system vad jag fått erfara av en del förståsigpåare så ska det vart något som enbart var på bilar till USA marknaden..enligt BMW verkstad så sägs det att detta går inte att läsa ut något av | |
| Min visar 29 blink,men jag provade en som gick riktigt bra,och där var det inga blinkningar alls förutom den första. | |
| 0 blink (korta) vid felfritt system. 27 blink, kolla ett glödstift, 29 blink, har du rätt bränslefilter, med den där metallskenan i som känner av vatten i filteret, alt har du vatten. Detta tagit från "mitt" minne". Glödstiften ohmmäter du från kontakten på boxen, | |
| På min har jag nya stift..har vid ett tillfälle även haft 29 blink även med rätt filter..så detta test ger jag inte mycket för | |
|
Glödstiften mäter ecu:n genom att jämföra spänningsfallet till 2 stift och om detta skiljer för mycket får man varning. Så även om du har nya stift, har du rätt späning till dem? alt skiljer det för mycket i spänningsfall mellan 2 av de nya stiften? Sedan tycker jag att listan inte stämmer riktigt. Då jag köpte min pärla hade jag 6 blink. Det visade sig vara matarpumpen i tanken som lagt av. Och det stämmer ju inte enl. listorna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.