|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om fälgar från E39 passar på E60 eller vad den har för delning och ET har sökt på nätet och tittade i en instruktionsbok för E60 men det står ingenstans... | |
| Enl den knappa info från BMW jag fått i förra veckan tyder det på att dom inte passar. | |
| Har någon fått tag i mer information om detta? Har E60 helt egna fälgar, eller kan E65 eller några andra BMW fälgar passa? Är det någon som sett ifall nagra icke original-fälgar börjar komma ut på marknaden? | |
| Alpina har fälgar på sin sida men ingen if. om delning och ET verkar inte som det fins någon info någonstans | |
| Har nu fatt svar fran flera andra hall som sager att inga falgar fran andra BMW passar E60.... | |
|
Jag har hört direkt från BMW att E60 fälgar inte passar på äldre bmw:s så då borde det vara vise versa oxå www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Nu har jag fatt information fran en som bestallt en E60 i Finland. Enligt hans forsaljare sa passar E39 falgar pa E60 rent tekniskt. BMW menar daremot att falgarna inte passar rent visuellt... Han hade utifran denna information bestallt E39 falgar till sin nya bil sa man kan hoppas att han uppfattat det hela ratt. Mysteriet tatnar..... | |
| BMW forsaljaren i Finland andrade sig vid leveransen. E39 falgarna har tydligen annan offset och det KAN darfor bli problem med garantierna i de fall da det galler ngt med bromsar/bakaxel. | |
|
Jag har samma problem! Har beställt en E60 och tänker välja något annat än BMW-fäljar. Sortimentet blir mycket större om något annat märke kan väljas. Enligt tre fälgleverantörer ska E34'ans fälgar passa E60'an. Det som möjligen skiljer är ET (inpressningsdjupet). Men det skiljer bara någon millimeter vilket knappast kan påverka. Bultdelning och centrumål lär vara samma. Jag håller på att gräva djupare. Återkommer. Mvh Claes |
|
|
Det är inga konstigheter med fälgar till en E60. 16" och uppåt. Navhål 72,5 dvs samma som E32, E38, E31, Z8 osv. Det är roligt nästan jämmt! |
|
|
Erik.P: Det stämmer, BMW har gått tillbaka till E34:ans navhåll.... Märkligt........... "BMW make the world faster" |
|
|
Nar jag nu pratat med BMW i Uppsala sa sager de att E34 falgarna inte skall fungera... Ar det nagon som har provat nu? //Örjan C |
|
|
Har provat med 16 e39 fälgar, funkar utmärkt men man måste använda styrringar som minskar c hålet från 74 till 72,4. Skulle fälgarna ha 72,4 hål från början passar dom rakt på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.