AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
530

inimpedans original slutsteg E38 business audio

Hej,

Är det någon som vet ungefär vilken inimpedans det är på ingångarna till original slutsteget i E38 1996 med business ljudsystemet? 10kohm, 20kohm, 100kohm?

Jag frågar för att jag nu köpt en aktiv baslåda och tänkte spärra basen till övriga högtalare. För att för mycket trial and horror vore det praktiskt att veta just inimpedansen i slutsteget, så att man lätt kan hamna rätt i brytfrekvens på "bass blocken". som jag räknat nu, men 10k verkar jag behöva 16nF i serie. Dessutom behöver dessa inte klara särskilt hög spänning eftersom de sitter på lågnivån. Smidigt...

Vidare har jag förstått att det är balanserad signal, dvs ingen av trådarna är jord. Sant? Kan man utan vidare koppla den direkt till baslådans lågnivå ingång (en GAS-låda), eller bör man göra balanserad till "single-ended" konvertering ("balun") först? Kan man få tag på kopplingsschemor till GAS-stegen?

----
Ingen känsla utan växelspak!
Lite korrigerat... mer läsbart nu hoppas jag.

Hej,

Är det någon som vet ungefär vilken inimpedans det är på ingångarna till originalslutsteget i E38 1996 med business ljudsystemet? 10kohm, 20kohm, 100kohm?

Jag frågar för att jag nu har köpt en aktiv baslåda och tänkte spärra basen till övriga högtalare. För att för mycket trial and horror ska undvikas, vore det praktiskt att veta just inimpedansen i slutsteget, så att man lätt kan hamna rätt i brytfrekvens på "bass blocken". Som jag räknat nu, med 10kohm verkar jag behöva 16nF i serie.

Dessutom behöver dessa kondingar inte klara särskilt hög spänning eftersom de sitter på lågnivån. Smidigt...

Vidare har jag förstått att det är balanserad signal, dvs ingen av trådarna är jord. Sant? Kan man utan vidare koppla den direkt till baslådans lågnivå ingång (en GAS-låda), eller bör man göra balanserad till "single-ended" konvertering ("balun") först? Kan man få tag på kopplingsschemor till GAS-stegen?

----

----
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.