|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett ruskigt vindbrus från vänster framruta i högre farter. Rutan behöver komma längre fram och upp Hur gör jag?? Jox | |
calles80 |
Tja! Har samma problem... Funderar på att byta gummilistorna mot nya eller lik.. |
| Jag har samma problem och jag tror också att det är gummilisterna som är slut. Kan inte kosta alltför mycket med nya och de är inte så svårta att byta. | |
|
Hej, Har Ni alla små noppor på strålkastarglasen? Om inte så bidrar det till en del ljud vet jag. Även dom lite äldre backspeglarna saknar väl dessa ovanpå själva backspegeln också, på mina sitter det bara mellan ruta och spegel. På Jox låter det iof som rutan inte går i ordentligt, skruva bort dörrsidan och inspektera om allt verkar schysst. Mvh Anders S. |
|
|
Samma här! Tror nog att det är backspeglarna som spökar. |
|
|
Jag tror inte det är speglarna... Om man trycker frutan framåt när den är uppe så blir det mycket bättre. Jox |
|
Dino T |
Hade samma problem, men jag löste detta genom att byta gummilisten som rutan glider in i. ca 300:- hos BMW reservdelar. |
|
Vet inte exakt hur det är på E36, men rutan sitter normalt fastklämd i en skena i underkant och denna skena är sedan skruvad till hissmekanismen med två skruvar. De två skruvarna kan man släppa och justera rutan så att den hamnar i rätt läge, det är ganska enkelt och kostar inget. Att rutan hamnat snett kan bero på att skruvarna är lösa eller att rutan vid något tillfälle mött extra motstånd typ att den varit fastfrusen eller att något varit ivägen vid stängning. Normalt sett ska inte gummilisterna ta slut så fort. Prova först att plocka ner dörrsidan, släppa de två skruvarna och justera lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.