|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har min m3:a ute på annons nu: Länk Vad tror ni om priset? Jag tycker att det är helt rätt pris för en nybes o nyskattad m3:a i bra skick utan några som helst fel/brister. Jag har satt priset 119500:- men kan gå ner lite till kanske, men absolut inte under 115 har jag tänkt, då kommer jag att försöka behålla den istället eftersom jag är väldigt nöjd med den. Anledningen till att jag antagligen måste sälja är att jag med största sannolikhet kommer börja plugga i höst och då kommer nog inte min ekonomi att tillåta en m3:a. Intresset är iaf ganska svalt, har fått en del skambud samt en massa ointressanta bytesförslag där folk värderar sina bytesobjekt på tok för högt. Ett fenomen som jag upptäckt är att det finns en del som skambjuder på bilen osedd och verkar jaga den absolut billigaste m3:an. Vad dessa personer inte verkar förstå är att det då är stor risk att de till slut får tag på ngt vrak som i slutändan visar sig bli den absolut dyraste bilen istället. Varför då inte betala 10-20 000 till och få en fin bil istället, men det är nog så i många fall att snålheten bedrar visheten, eller? Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk | |
-BeeMWe- |
Alla vet juh hur svårsålda M3orna kan vara och utbudet är ganska stort så då får man tåla skambuden. Vad jag tror så säljs de tidiga E36 M3 för under hundringen. |
|
Tror iaf att det är mkt svårt att hitta en fräsch o tight m3:a utan dolda fel och med skinn, ac stora datorn osv. för under hundringen. Men det är klart letar man tillräckligt länge hittar man säkert ngn som måste sälja snabbt och då kan tänkas gå ner rejält i pris. Vore konstigt om den absolut billigaste m3:an som kanske gått för typ 90 000:- skulle sätta priset för alla övriga. 90 000:- får man ju förresten nästan ge för en fräsch 325:a med skinn, ac, stora datorn osv. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
-BeeMWe- |
- 30/35 papp så har man en sån 325a 93a runt 10 k mil. MYcket fantasipriser som gömmer sig på BMWbörsen när d gäller 325er. Prova ha ditt pris ute ett tag så nappar nog någon iaf. Det är väll ett av de rimligare priserna jag sett hitils iaf :) |
|
JN, vid en starkare efterfrågan på extrema bilar kanske det funkar som du önskar. I nuläget är efterfrågan svag och därmed är det köparens marknad....så enkelt är det....spelar ingen roll hur man själv tycker att marknaden borde funka. Dock finns det naturligtvis undantag som t ex att någon gillar din bil så skarpt att denne slår till utan att pruta alls. Avslutningsvis vill jag önska dig lycka till med din försäljning!!! /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Bara att hålla med simon_en, det är tufft att sälja bil idag (oavsett modell nästan) men extra tufft har äldre högprestandabilar med höga drifts/försäkringskostnader. Tyvärr det bara så just nu och det är bara att gilla läget (gå ner i pris för att få sålt bilen) eller skita i det och behålla bilen. Tråkigt men sant och inget M3 fenomen på något sätt. |
|
|
Om marknaden är så svag för m3:or just nu så är det bara att gratulera de få spekulanter som trots allt finns. När jag köpte min förra året låg priserna runt 130-145 för en bil som min, alltså ett skapligt ras till i år om de nu endast betingar ett värde kring eller strax under hundra. Men som sagt jag går iaf inte under 115 på min bil, får jag inte det kommer jag försöka behålla den. Känns inte så bra att ha kostat på bilen drygt 40 k på ett år och sedan förlora typ ytterligare 40 k ifrån mitt inköpspris som var 139 k. 80 k känns lite väl saftigt som kostnad för att ha ägt en bil i drygt ett år och kört 1500 mil, då har jag självklart inte räknat in skatt, försäkring och bensin i detta. Skulle jag tex behålla bilen i tre eller fyra år till och sedan säljer den så kommer knappast kostnaden utslaget per år att bli så hög som nu och då känns det naturligtvis bättre. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Reparationer och modifieringar får man sällan inget eller iallafall väldigt lite för. Att bilen fungerar förutsätts. /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Håller med simon_en igen, att bilen fungerar och är servad enligt de föreskrifter som finns är en förutsättning för att de flesta ska bli intresserade. Problemet i ditt fall är att bilen är 10 år gammal börjar närma sig dom där 20.000 milen och att Evon (96->) gått ner så pass mycket i pris att folk kanske hellre köper en sådan för liknande pengar. Det är bara att annonsera och kämpa på. Är den i fint skick så kommer du få den såld, förr eller senare. |
|
|
Såg inte att den hade gått 16700....tyvärr är milskräcken utbredd, och även om man inte har den själv måste man ta hänsyn till den för att kunna sälja i sin tur....på så sätt har alla som inte vill behålla bilen tills skrot milskräck.....:) /Simon på väg mot 2000 inlägg! |
|
|
Jag har verkligen upptäckt att milskräcken är utbredd, speciellt på m-bilar. Har haft en hel del personer som tyckt att min bil gått lite väl långt (16800 mil). Många verkar tro att m-motorer automatiskt skär ihop vid 20 000 mil. De m3:or som haft motorhaverier här på forumet har jag för mig är många med relativt låga mil. Det är nog viktigare på vilket sätt en bil körts och servats än hur långt den körts för hur länge den kommer hålla. Iaf så kom jag på en ide för att kanske komma runt problemet med min mätarställning: Hittade en komplett m3 3.0 motor med låga mil ifrån en -94 på börsen för 20 000:-. Om man leker med tanken att jag köper den för 20k, slänger i den i min bil som jag i nuläget vill ha 115 k för men efter motorbytet kanske kan få 135 k för. Jag har då enligt detta scenario fått ut mina 115 k samt har en motor som gått 16800 mil kvar som jag säkert kan få 15-20 k för om jag inte har ngn brådska att bli av med den. Allt detta (om det skulle gå som jag önskar) betyder att jag skulle kunna tjäna en hacka extra på detta. Vad tror ni? Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Motorbyte, hur jobbigt är inte det då? Vad ska du göra med mätarställningen då, skruva den? För inte tror jag du får särskilt mycket mer om du skriver "Motor 6´mil, chassi 17´mil", snarare mindre än du skulle få för den som den är. Jag skulle hellre köpa den som den är än med en annan motor i den, om den motorn du har är schysst vill säga.. Länk |
|
|
Det var ingen direkt genomtänkt ide, kom på det typ samtidigt som jag skrev. Tanken var väl egentligen att det inte är hela världen om motorn skulle rasa som så många verkar tro då man kan få en utbytesmotor i bra skick med låga mil för runt 20k. Hur som helst så sålde jag iaf bilen idag till en kille ifrån Kumla. Jag fick det jag begärde för den, och jag är väl ganska nöjd även om man saknar den också. Jag hoppas även han blir nöjd med bilen och fortsätter ta väl hand om den. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Grattis till försäljningen JN. Tänker precis som du gällande mina framtida planer att förhoppningsvis kunna skaffa en manuell 540 kombi e39. Motorn kan rasa....visst surt...men jag hörde mig för när jag hade min 530i v8 vad en beg motor skulle kosta med bildelsimporten i Uppsala 15 KSEK, maximalt 20 KSEK sa de så...tror inte 4,4:an är markant dyrare, säkert vanligare än 3,0 V8an iallafall... /Simon |
|
| Grattis JN! Kul när man får det men begär och båda parter är nöjda! | |
|
Ja, tack för det. Börjar redan bli sugen på en ny bmw, åker volvo 240 just nu, usch! Har kikat runt lite på börsen o blocket efter en bmw i 50 000 kronors klassen, är väl ungefär vad jag har råd med nu när jag ska börja plugga. Är lite sugen på en 320-325 coupe 92-95 men tycker de ligger lite väl högt i pris o sedan så är kanske driftkostnaderna lite för höga på sådana också även om de är betydligt lägre än på m3:an. Får väl bita ihop o försöka stå ut med volvon ett tag till så kanske det dyker upp ngn fin 325-325 coupe till ett vettigt pris. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Grattis till försäljningen Jens! Hör av mig angående skivorna nu till veckan. |
|
|
Denna verkar vettig i pris: Länk Lycka till med att hitta något nytt...vet hur surt det är...åker Vetcra V6 kombi 97:a själv..:( /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.