|
|
|
|---|---|
|
Min 520 kopplar ur efter 2-3 cm pedalväg. Obra. Vad gör man när man har hydraulisk koppling? Byta kopplingslameller?? Går det att justera på nåt sätt eller är den utsliten? | |
|
Antingen så är det luft i systemet, lufta isåfall. Om inte bromsvätskan nyligen är bytt så passa då på att tappa ur all olja i ok och i kopplingscylindrarna. Fyll på med ny olja och lufta ordentligt. Blir det inte bättre så kan det bero på 3 saker: *Sliten koppling (lameller, tryckplatta eller urtrampningslager) *Sliten slavcylinder *Sliten huvudcylinder |
|
| Pedalhöjden går ju iof att justera, kolla om den är rätt. Sedan sitter det en excentrisk bult som håller kopplingspedalen där du kan justera höjden. Har även hört att det kan finnas justermuttrar på tryckstången på en del modeller.... | |
|
Det är inte höjden på pedalen som är nåt problem. Den är ok. Och det känns inte svampigt heller som luft gör utan det är väl helt enkelt slitna lameller. Jag antar att hydr koppling justerar sig själv när lamellerna slits ner? |
|
| jo, hydrauliken justerar sig själv allt eftersom lamellen slits. Angående pedalhöjden så tänkte jag ifall du haft bort pedalen, bytt huvudcylinder, pedalställ eller nåt annat så att "grundinställningen" hade ändrats. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.