|
|
|
|---|---|
Huby |
Tänkte fråga om någon har koll på hur det är med katalysatorer. Jag tänkte köpa en 325:a från 87, måste det sitta en fungerande katalysator på den då, eller räcker det att burken sitter kvar fast den e rensad? Har hört att det ska gå att göra så på äldre modeller, men vet ej från vilket år..... |
|
Varit uppe ett par gånger. Prova sökfunktionen. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| Stämmer bra! på 87:or måste katten sitta kvar men inget krav på att den måste fungera,så du kan rensa den på en 87:a...men va ja hört ska inte de tjäna så mycket till. | |
| Om jag inte minns fel så säger lagen att alla bilar tillverkade från och med 1989 ska ha katalysator. | |
|
Nu igen...? Alla bilar som från fabrik är utrustad med katalysator ska ha katalysator, den ska dessutom ha möjlighet att fungera! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Huby |
Jesperado> Vad betyder det i verkligheten då? Om man kommer in med en 87 som har katalysator som e rensad, får man ombesiktning på det då eller? Du jobbar väl på bilprovningen eller? det e mest det att jag funderar på att köpa en som det sitter en rensad på, mest om jag måste skaffa en ny eller om det går att besiktiga ändå...... Jag hade nog tagit bort den helt o satt dit ett ersättningsrör bara, så kan man sätta tillbaks den när man ska besiktiga den...... |
|
Kan man konstatera att katalysatorn är tom så blir det en anmärkning på det ja. Frågan är hur man vet det med någon säkerhet...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Huby |
Så då e det lungt så länge man inte plockar av den när man e på besiktningen altså....... Eller har jag fel? |
|
Förmodligen ja... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.