AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
298

Provkörning snart!

ma
209
marwel
540ia -93
Ska provköra 530 klockan 12 idag

V8 Newton Power
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Trevlit!...du skriver väl vad du tyckte sen..!?
ma
209
marwel
540ia -93
Visst var den ball. Idrive får ett stort plus av mig.
Den aktiva styrningen var lite läskig i början. Men man vänjer ju sig säkert grymt när man ska fickparkera. Trodde at den skulle vara lite piggare än den var. tror att 530d ger en lite extra kick i ryggen när man trycker ner pedalen.

Halv äkligt med sekveciella växlingen då man växlar ner om man trycker spaken framåt. Gediget utförande.

fanns mycket roliga tillbehör, som ni säkert känner till. Man får nog betala runt 425 000 Om man ska ha det man vill.

Bilen var riktigt tyst.
Det fanns stört mycket inställningar för förar stolen. Bilen var lite mer rymlig än e39 & e34.

Aktiva farthåller var rätt rolig också
Åkte i 140 på 90 väg svängde in i höger filen bakom en laglydig trafikant bilen börja pipa och tvärnita sen låg jag bakom honom åkte ut i vänsterfilen så axa den upp till 140 igen.

Har inte bestämt mig än om jag ska slå till eller inte. Tycker fortfarande att det är lite mycket pengar. Vet inte om det är värt ca 400 000:-

Lycklig Marvin! :-)

V8 Newton Power
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har testat en kortare runda med en 530i med Steptronic och det är en trevlig bil.
Ska dock ta en lit elängre runda i helgen för att kunna analysera lite mer.
Men Marvel,,ca 400.000 är nog en dröm. Jag plockade ihop en 530i med den utrustning som jag anser vara "nödvändig" och landar i trakten av 550.000 utan rabatt.
520i;n hamnar på en bra bit över 400.000 med det mest "nödvändiga"
ma
209
marwel
540ia -93
Ja, lite snålt med 400 000. Men som sagt det beror på vad man vill ha! Dessutom var den säljare jag pratade med riktigt dryg. Så ska jag köpa bilen så är det garanterat inte av honom!

/Marvin

V8 Newton Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.