AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.000

Alternativ väg vid Hamburg

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej vänner,
jag har hört att det är vägarbeten vid Hamburg och en bit söderut på Autobahn. Det resulterar i ett stopp/krypkörning i några timmar.
Jag ska ner i slutet av nästa vecka och är glad om någon kan föreslå en alternativ väg. Jag ska söderut via Hanover och Kassel.

Mvh

/NP
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Ja det stämmer, satt i ca 1 timma nu senast, alternativa vägar ja det finns säkert men det extra åkandet kan även medföra störningar. Hamburg är en knut om man skall ner mot Hannover,
ibland har man tur och det flyter på ganska bra förbi Hamburg.
Mitt råd lägg in den timman i din tidsberäkning.

Vänligen Tommy

NoFear
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Varifrån kommer du?
Kör du broarna är det inga problem då har du bara ELBE-tunneln att ta dig igenom som iofs kan va lite tjockt men med lite tidsplanering är det ok.
Kommer du från Puttgarden rekomenderar jag dig att ta av norr om Hamburg (Köerna början strax norr om Hamburg) och ta dig til ELBE-Tunneln.

Det kvittar nämligen om du tar tunneln för båda vägarna möts och går ihop strax syd om HH.

Det är värt omvägen. Körde norrut förbi denna köbildniong och den var drygt 2-3 mil lång, sitter du bara en timma kan du skatta dig lycklig.

Lycka till

*BAWORAK*
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag tänkte åka från Puttgarden.
På vilken väg ligger Elbe tunneln?

Mvh

/NP
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Via Lübeck-Berlin-Dresden var det väldigt lugnt förra året jag åkte där. 7/7.

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

" NP "
Elbetunneln har du på 7:an mitt råd är, inställ dig mentalt på kö förbi Hamburg, förbered kaffet med tilltugg och ta det sedan som det kommer, tidig morgon är ju ett alternativ som säkert snabbar upp förbi H-burg.
Andra rådet, planera så du är utvilad då du kommer ut på autoban.
För min del räknar jag alltid med strul förb i H-burg och är mentalf förberedd på detta, då känns det så mycket bättre om det flyter på förbi denna knut.

// Tommy

NoFear
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.