|
|
|
|---|---|
|
Precis kommit hem efter en nattlig resa ner till skåne å hämtat en 750iaL med lite småfel. Motorn låter hårt och lite knackigt , frågan är vart jag skall BÖRJA leta efter felet. ? annars går motorn skapligt. Då man vrider startnyckeln tar det ungefär 2-4 sekunder innan motorn lixom vrids runt , under tiden hör man ett litet väsande pysande ljud... vart börjar man leta där ? Finns INGEN kraft i servot till styrningen och ett lite jobbigt återkommande bonkande/knackande ljud hörs från motorummet , samt att bilen gnäller om inget/lågt oljetryck till bromsarna. Har någon tips är jag tacksam så jag kan börja leta på ungefär rätt ställen... Packningarna till motorn är ju ganska dyra så ja vill ju inte riva ner rubbet om jag inte måste. :-) /Marcus (ångrar lite att jag sålde min stackars 735ia , den var ju så snäll och så mycket enklare att meka med... hoppas den har det bra ) "Två ton annars får det vara för min del" | |
Svärd |
Min motor, visserligen V8, började ticka lite grand för ett tag sedan precis när det var dags för service. Men det försvann när servicen var gjord så det kanske räcker med ett oljebyte för att få bort knacket. Kan ju vara en sak att börja med iallalfall!! //Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.