AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
715

Någon som kan reglerna ang. nummerplåtar?

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ja har en coupé jue. Hörde att på vissa modeller går det att få liten skylt bara om man har en 2-dörrars bil (tror d gällde min gamla opel).

vad är det som gäller för mig egentligen och varför??

tack på förhand=) / B-O

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
ma
33
majo
318i -02
Kolla den här tråden: Länk

______
Martin
Jag har läst igenom länken men följande fråga kvarstår:

Är det höga böter nu eller rör det sig endast om några hundra lappar?

BMW har inga modeller där liten skylt tillåts. Ring till Bilregistret och prata med en handläggare så ser de direkt vilka bilar som har dispens för liten skylt och vilka som inte har det.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag har liten skylt på min e36 coupe. Tror att det beror på att man kunde regga in den med det när den importerades -96, numera har man nog satt stopp för den möjligheten.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Har för mig att böterna är 600 kr om man kör utan reg plåt eller med en "hemgjord" som klassas som "färd utan regplåt".
Om man blir stoppad av polisen blir det ofta ombesiktning i stället för böter men händer det upprepade gånger kommer du få böter, tro mig....
Numerar krävs intyg från tillverkaren för att man ska få liten plåt av VV, tidigare (innan 98 har jag för mig) kunde vem som helst begära att få en liten plåt.
Detsamma gäller om du har byggt om din bil så att den stora plåten inte längra passar bilen, VV kommer neka din begäran med hänvisning till att du själv har gjort en förändring på en bil som tidigare hade stor reg plåt.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
"registreringsskylt felaktig" är det man blir bötfälld för.
Intyg från tillverkaren har jag aldrig hört talas om, när en bil registreringsbesiktas eller typbesiktas bestäms vilken skylt bilen ska få, sedan är det så!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Köp en BMWmc!
Så slipper du/ni hålla på att fundera på olika lösningar för att slippa ha en "stor" regplåt framtill!

___
Länk
Jag blev stoppad ikväll på grund av min lilla nummerdekal fram 26x5 cm. Polisen var hygglig så jag fick bara en varning . Annars är det 400 kr böter .

Länk
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Jag fick 400:- för ett tagsen, då hade ja ingen als fram.
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Har besiktat två gånger samt åkt igenom en flygande bes. med plåtar tillverkade på ett reklamtryckeri. Fick lite kommentarer men lekte dum... "det var så när jag köpte bilen".Gick hur bra som helst. Men jag kanske bara haft tur!

Tjäder
För två veckor sedan fick jag 400:- i böter för min lilla skylt fram. Igår kväll så var det dags igen .

Jag får betala ytterligare 400:- plus att jag måste kontrollbesikta inom en månad .

Nej, nu har jag fått nog ... från och med idag tänker jag åka med laglig skylt .

Mvh
Maria

kn
310
knudi
535i -92
va är det för fel på dem vanliga då?????

200km/h-50km/h på 1s
Maria: synden straffar sig själv heter det ju...(men tänk vad roligt det är att synda......*S*)

Det är med små skyltar som med dimljus + halvljus och fortkörning: enklaste sättet att undvika problem är att göra rätt från början (tråkigt men sant)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Z3maria vad har du för specialskylt, jag har den lilla helt laglig.
knudi, fel och fel ... dom är helt enkelt inte så snygga som dom små .

Gasar-Magnus: Synden straffar sig till slut jag vet , jag borde ha tänkt på det ... men det var roligt så länge det varade .:-)

Som jag nämnde i inlägget ovan så har jag kört med dom lagliga skyltarna idag, och det kändes rätt så konstigt faktiskt *ler* ... för första gången på mycket länge kände jag mig lugn ... "jag körde lagligt" :-)

Mvh
Maria

WAN, jag hade en liten dekalskylt beställd fån en reklamfirma, och dom är inte lagliga. Vad har du för mått på din skylt och hur kan jag få en laglig sådan om jag vill ha en ?

Mvh
Maria

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
minn skylt är 29cm , kolla på galleriet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.