AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
375

Fulda Carat Extremo, högt vägljud?

Kraftigt ökande vägljud på dessa nu på sin andra säsong, nästan som vinterhjul. Vanliga 235/45/17, nån som har samma erfarenhet med dessa däck?

FP
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Jag fick samma problem som du när jag bytte till Fulda Carat Extremo 225/45/17.
Fick byta däcken när jag var på semmester och på vägen hem trodde jag att det var ett hjullager eller nått som var på gång att
havarera inte roligt när man har 160mil att köra.
Fick tid på BMW värkstad när jag kom hem.
Vid provkörning med BMW mekaniker så trodde även han att det var nått lager så
dom gick igenom hela bilen med stetoskop och lyssnade på hela bilen utan och hitta något.
Vi kom fram till att det måste vara däcken för ljudet kom precis efter däckbyte.
Funderar på att byta däck igjen även om dom e helt nya bara för att slippa ljudet.
Fulda carat extremo = högt vägljud!!!!!!!!
Oj oj vad långt detta blev då.
Måste bara säga att dom e jävligt bra i regnväder...

Gött att åka BMW
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan det ha att göra med gummits åldrande måntro eller är det slitaget det beror på?? tycker att mina Conti SP 2 låter mera i år än tidigare. 3 säsongen Får nog slå en plingeling till min gummigubbe på Däckcity och fråga.

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Mina är helt nya och av årets modell...

Gött att åka BMW
Z3Maria, är det inte sådana däck du har? Bullrar de mycket?

Hade en omgång Good Year Eagle F1 som gick väldigt tyst i början men bullrade mer och mer efter hand, när det var tid att byta lät det som alla 4 hjullagren var slut.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Det stemmer att Z3Maria har sånna däck för det såg jag när vi var på träffen i Gbg som det tyvärr var lite dårlig med BMW's där.

Gött att åka BMW
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag har Extremo Carat som gatdäck och visst låter de mycket, men jag tycker att de nog ändå är tystare än Goodyear Eagle F1 (USA-tillv.). Dock är mina inte ett år ännu. Togs ut i höstas. Men de är ju inte jämförbara med Uniroyal RainSport 1. Det är nog däcket man skall ha om man vill ha så lite vägljud som möjligt kombinerat med bra slitstyrka och våtegenskaper.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Enligt däckgubben så är det slitaget det beror på att ljudnivån ökar, mindre gummi att åka på mera vägljud.

///MVH Hasso
Länk

Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Kör på 225/45-17 fram och 245/40-17 bak. Visst låter det mycket, men ska enligt något test i Auto Motor Sport vara superbra på blött underlag. Det var avgörande i mitt val av däck.
Jag har Extremo Carat ,och jag kan inte säga att jag har upplevt att ljudnivån ökat. Köpte dom förra sommaren och dom har rullat runt 1000 mil. Jag är jättenöjd med dom !

Fredrik, vad har du på för däck ?

Länk
Eeeeh... hrmmm, billigast möjliga... Hankook Ventus Sport. Inte världens bästa däck, men min plånbok pallar inte mer och de fungerar faktiskt riktigt bra, både i vått och torrt väglag.

Det blir fler sådana om inte Däck handlaren har något annat prisvärt förstås.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.