|
|
|
|---|---|
|
God afton! Jag har ett underligt fel på min 325:a -89: När jag gasar bluddrar den och det händer ingen ting, ibland går den upp i varv för att kanske plödsligt "hugga", tomgången är perfekt. Om jag rycker lite i gasvajern frustar den i luftfiltret.. Det hela hände första gången (ca 1 år sedan) då min gammla motor satt i, efter att bilen stått ett tag (i väntan på motorbyte) gick den normalt och bra, bytte motor, körde ett tag, lät bilen stå ett tag för ytterligare byggnationer och så inträffade detta fel igen! Nu har jag kikat igenom motorn, bytt kamaxel, rem, chipp mm, och felet hänger kvar. De delar som är den gemensamma nämnaren är: luftfilter (fullflödes, koniskt), avgassytem samt bensinpump. Kan det vara lambdan som spökar? kanske skickar knepiga värden? avgassytemet blev oerhört varmt när jag provade lite oxå... bensintillförseln har jag kollat, och det pumpas på.. Hmm, någon som har något litet tips om vad det skulle kunna vara? Tack på förhand! | |
exup92 |
Du kan alltid kolla luftmassemätaren. Trilskades lite på min 325 -88. Kanske inte så drastiskt, men bluddrade ibland vid kallstart, kändes som om den tvekade lite vid axx. FÖr mig var det en nött kontaktbana som var felet. Ja, lycka till, i alla fall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.