|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller min 318is som är en -93a. Problemet är endast när motorn är ljummen annars går den hur fint som helst. Men som sagt när den är ljummen har den ingen tomgång alls. så fort man släpper gasen så dör den. Livet är för kort för att köra diesel!!! | |
|
lyfter bara tråden lite Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| skulle iaf börja med att kolla tomgångsmotorn! Även om det inte låter som om det vore den, men nånstans måste man börja! | |
bmwracing |
Precis... rengör tomgångsmotor och smörj med lite tunn olja. kolla även spjällägeskontakten så den är okej! Den går att mäta upp, men det brukar höras ett tydligt klickande när du vrider gasspjället om den är okej. |
|
Skulle det vara tomgångsmotorn så skulle väl den gå dåligt när den är kall också, eller har jag fel. jag har skrivit det förut och skriver det igen. Lambdasond! Lambdasonden den börjar inte att arbeta innan den har kommit upp i tempratur och den förprogrammerade soppa insprutningen gör så att den håller en stabil tomgång när den är kall. drar den mer bränsle än förut? Jag kanske bara yrar i nattmössan, då får nån gärna slå mig på fingrarna! (-; // Kalle Söderqvist |
|
|
vet inte om den drar mer bränsle har just köpt den Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.