AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.647

M3 CSL i auto motor und sport

Sida 3 av 4
Lotus Samuel
Om M3csl leveras med Pilotsportcup så är det inte så konstigt om den är 22sekunder snabbare än vanliga M3:an. Jag kör själv med sånna på min porsche så jag vet hur sjukt bra grepp det är i dom. En GT3:a gör under 8sek med vanliga pirelli gatdäck.
Den csl som står vid Solna är med 19tummarna kan vara csl19 eller m3 19tummarna. Dock är bilen inte 100% perfekt vi hittade en 2st saker som inte var 100% på en bil som kostar 830k.

Bakfönstertslisten var trasig
EN lackdroppe på vänster bak
dunstan
Asken: CSLen har 19" M3 fälgar. Tittade på den idag!

För mig är det en gåta hur man kan ta in en sådan unik bil och förstöra helheten med fel fälgar... Det är 225 fram ovh 255 bak!!! Hmm.... Fel fel fel!!!

dunstan
Starre: Vilken örnblick du lär ha. Missade dessa detaljer. (imponerad) Kan beror på att jag dreglade över bilen och inte kunde se klart... ;-)
dunstan
Hörde Ni rösten när Ni tittade på CSLen? Jag hörde "köp mig!!! Köp mig!!! KÖP MIG!!!!" ;-) ;-) ;-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg säger gäsp@CSL den är inte värd pengarna ingen annan BMW för den delen heller, Porsche 996 Biturbo nästa säger jag bara.... Varför köpa radhus i förorten när man lika gärna kan köpa en ny porsche turbo?
Asken
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Jag håller med. Jag hade aldrig lagt ut 800+ på en CSL. bättre lägga ut 600 på en ny M3. Byta stolar (sparco typ) och byta till lättare fälgar samt avgassystem. Då har man tagit bort enheldel vikt och man har pengar över. Sedan fattas det bara kompressor så vinkar man hejdå till CSL för ungefär samma pengar.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bara titta på Johanns M3 här på forumet.

Fan vad alla blivit porsche kåta, börjar du redan bli gubbsjuk asken?? ;DDD
Håller med Asken till 100% köp en 996Turbo skit i huset,sommarstuga,båten sälj sälja och köp en riktig sportbil!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Starre: En Enzo?? ;o)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Om det är Peter V:s Porsche ni sett så är den rätt lång ifrån original. Har ju både X50-paketet och TechArt-trim. Dessutom Öhlinare, bästa R-däcken, bur etc. Ganska lång ifrån en vanlig 996 Turbo mao.

Johann:

Det var en org 996Turbo min känns som en lada nu och hur kul är det????
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Att Turbon är snabbare är ju oundkomligt men väghållnigen blir klart bättre på M3:an med ett ställbart chassi. Kostar 18 kSEK istf 1,3 MSEK.

Sen om du köper Turbon och så kör du ngt snababre skall du byta då igen? ;)
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
nej BMW ska det va. Botemedlet mot 996 turbo är kompressor.

Johann:

Tack men....det känns tyvärr inge roligt längre först trodde jag att M3(e46)var/är en sport bil. Men efter den tyvärr för korta turen med 996 så börjar man tvivla lite.

Visst är det mycket pengar har hittat en för runt 950........=villa ute landet:)))

Om man nu skulle köpa en 996T nääääääääää man skulle bli idiot förklarade på jobbet vilket jag redan har blivet när jag försökte förklara för kollegorna hur det var i går kväll....

Eftre 996T så blir det så orimligt mkt pengar så där får det nog vara stopp.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Starre,

Det finns alltid ngt snabbare, bättre att jobba med sig själv och bli bättre förare. Inte nödvändigtvis billigare men roligare. :)
dunstan
Ärligt talat så tycker jag inte att Porsche bygger snygga bilar. Den enda som är snygg i mina ögon är faktiskt Boxter! Fast vill man ha den bästa turbo skiten som byggs så är Porsche ett bra val. Hade jag pengar skulle det utan tvekan bli en Ferrari istället. Finns ingen bil som vrider nackar mer än Ferrari. Porsche är lika vanligt som M3 idag. Lite trist när man lägger över en mille på en bil... Ferrari är inte vardagsmat direkt. Snyggast är Spider. Enzo är bara vulgär. Visst snabb men snygg??? En röd 360 spider är otroligt snygg. Och ljudet med taket nere... Ryyyyser...

Men i vettig prisklass tycker jag att BMW ger mest bil för pengarna. Och CSL är billig för den banbil man faktiskt får för pengarna. Den piskar vanliga 996 och får se hur den går mot Gt3. Men den bilen kostar ju nååågot mer. ;-)

dunstan
Starre: Kompisen hade en 911 Turbo (996). Han säger att man tröttnar på den typen av bil efter ett tag. Han kör numera en vanlig 996 med boxter sexa och han tycker stt den är en mycket trevligare bil. (han har pengar att köpa vilken bil han vill i princip så det är inte pluskan som styr).

Vanliga M3 har faktiskt vunnit en del tester mot 996 (vanliga). Framför allt när man plockar fram sekventiella lådor i testerna...

dunstan:

Hur kan man tröttna på en sån bil? Det korta turen som jag fick gav mersmak, var precis ute med bilen för ett litet test:))

Den går inte så bra längre...eller sitter känslan i 911 kvar??
dunstan
starre: han kanske börjar bli gammal! ;-) Nä han påstår att 0-100 turbo hets inte håller i längden. Han hade som sagt en turbo i något år. Men han verkar trivas mycket bra med boxter varianten. Han påstår dessutom att den är en bättre banbil än turbon. (ej frågor varför? Har kanske med balansen att göra?) men turbon är självklart snabbare...

Själv skulle jag nog trivas med båda bilarna! ;-) (fast jag gillar som sagt boxter bättre till design)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.