|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Oj, hehe.. där gick fingrarna nog i kors. På ett par ställen till ser jag :) Länk |
|
|
CSL gör 100kmh-0 på 2.5sek M3 gör 60mph-0 på 2.6sek Är det så jättemycket skillnad? Det läggs väl på nån/några tiondelar på M3'an om den också börjar vid 100kmh men ändå.. Har inte CSL fått större bromsar? eller har den samma bromsar och stannar snabbare bara för att den är lättare? |
|
|
Är nog p.g.a. att den är lättare och har annan chassiesättning. Att hålla bilen på gränsen till låsning klarar i stort sett alla bromsar innan man kört dem riktigt varma. Tycker det var ganska stor skillnad faktiskt vad gäller de bromssträckor du nämner ovan. |
|
|
klart det är skillnad. 62-0mph på 2,5 och 60-0mph på 2,6. bromssträckan/tiden ökar ju markant med hastigheten. csl:en har 345mm bromsar fram, 328 bak. vet inte vad org. har. den har enlingt uppgift "uppdaterat bromssystem". kunden kan även till bankörning beställa speciella bromsbelägg. de speciella 19-tummarnas profiluppbyggning är assymetrisk, vilket ska ge en enorm greppskillnad. hehe.. kan ösa på hur mkt som helst här, skojja dom har ändrat bra mycket på CSL:en. Länk |
|
|
profiluppbyggnaD Länk |
|
|
328-Johan: kan man köpa de där speciella 19 till vanliga M3an-? |
|
|
Tycker dom har varit lite luriga när det gäller GT:en CSL:en När bägge lanserats har man pratat om ingen AC, taklucka, baksäte(CSL) men ändå när dom väl står där så finns det mesta i utrustning på bilen kanske inte taklucka nu då i o med kolfibertaket men AC(klima) o baksäte finns det ju i alla fall... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
| Håller med lite där. Ska det vara CSL så ska det ju vara CSL. Dra ur allt som väger. Kika på Porsche exempelvis. Ska de göra en värstingmodell av sin värsta modell så tar de till och med fönsterhissarna och dörrhandtagen på insidan... | |
dunstan |
Skall bli mycket intressant att se lite fler CSL tester. BMW Car var lyriska när de förhands testade för några månader sen. Har hört ordet "Porsche killer" nämnas. Den lär ju helt klart kunna spöa 996 på bana i varje fall. Hurvida den klarar av GT2/3 är nog på gränsen. CSL skall enligt vad jag förstår vara enormt bra optimerad för bana. Ingen enskild sak som gör att bilen är så bra utan snarare hela paketet. Vad jag kan förstå så är klimatanläggning etc extra utrustning? Har för mig att man själv kan välja till "komfort" utrustning med risk för att öka vikten för mycket... Helt klart är nog att BMW M3 CSL är BMWs bästa bil för bana just nu!!! Är den bättre än motsvarande Porsche? Vi får väl se... Men det är faktiskt fullt möjligt att den är bättre... |
|
Starre: Det kanske man kan. Man kunde ju köpa GT-fälgarna till E36:an så det tror jag säkert. CSL fälgarna är lättade till 11kg/fälg, ganska bra på en 9,5x19 tummare. CSL:en leveraras utan ac. Man KAN få AC till, utan merkostnad. Det är ju upp till kunden och ingen annan. Den amerikanska GTn, M3 Lightweight leverarades utan verktygslåda, ac, stereoanläggning osv, men inte den vanliga, europeiska GTn. GT-bilarna är kanske inte så extrema, det är ju trots allt gatbilar, bara lite speciella, aaningen lättade sådana. Jag personligen nyttjar i alla fall ac:n när det behövs och hade säkert saknat den väldigt mycket som en dag som idag. Köper man en CSL enbart för bankörningens skull så e det ju bara att skita i allt som heter ac och lucka (det finns nog ingen lucka att få tag i till CSL:en, då taket är i kolfiber och detta förmodligen innebär vissa problem), ut med allt onödvändigt (som passagerarstol och baksäte) och ut på banan! Nu är det ju så, att kunder som köper dessa bilar inte gör det enbart för att leka på bana med. Likaså ex. med en GT2:a, 1,7 mille är en bra hög med pengar att lattja bana med, då kan man säkert ha lika roligt med en äldre, billigare vråltrimmad bil. Det är just detta som gör att dessa bilar i regel blir skrytglidare, tyvärr. Länk |
|
|
328-Johan: Du som verkar ha koll på läget har du någon pris uppgift inkl däck oxså? |
|
|
Har inte installerat nya ETK än (tror inte att CSL har hunnit komma med i senaste versionen för den delen), men ska kolla när jag uppgraderat =) Bilen leveraras med Michlin Sport Pilot Cup i 235/35 resp 265/30, som inte rekommenderas köpas från BMW, som är bra på att ta ut överpris på däck. My bad fressten, hjulen är 11kg lättare i förhållande till org. 19-tum. Gymnasietyskan börjar svika mej :) Länk |
|
dunstan |
328-Johan: Jo ett exempel på BMWs prismodell på däck. 4 Michelin PS2 skulle de ha 18000 för på BMW Solna. PÅ dackonlie kostade de strax över 10000 kr inklusive leverans till dörren eller däckfirman... |
|
Vansinne :) Länk |
|
|
328-Johan: Det vore kanon om du kunde återkomma när du vet mera(/Tack |
|
|
Läste på zatzy att det stod en CSL på BMW Solna och att de begärde 825k för den (skulle eventuellt bli budgivning). Den hade AC och stereo iallafall och de ka ja tänka mig att de flesta tar för precis som Johan säger så kommer nog inte bilarna parkeraras runt banorna utan köras mest på vanliga vägarna. Fanns lite bilder på bilen oxå. mvh larsson Länk |
|
dunstan |
dlarsson: Ja det står en CSL i Solna. Men en detalj jag ej gillar med den bilen är att den har M3 "orginal" 19" och ej CSL fälgarna!!! Hur fan kan man ta in en CSL med de fälgarna??? Handlar inte CSL om bana och grepp? Att då sätta på de tyngre fälgarna med mindre sulor verkar helt fel!!! Fast det är klart det går ju att beställa CSL fälgar och sedan köpa fäcken på dackonline. Hmmm.... ;-) |
| Idiotiskt! Tror inte BMW Solna fattar innebörden av CSL riktigt... | |
|
De 3 stålgråa M3orna som står i solna har alla org 18" M3 fälgar. Först en coupe sedan en cab och sist CSLen vackert värre:) Asken |
|
|
Det finns nog två olika 19-tummare att välja till CSL:en som jag har förstått. Antingen dom som ser ut som org. 19, men är förmodligen lättade och omkonstruerade (jfr. E36 M3 cabbefälgen vs. M3GT fälgen), eller den nya kryssekerfälgen, ala BBS stuk. Asken: Är du säker på att man monterat 18-tummare på CSL:en? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.