|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Läste testet med nya CSL, 0-100 4.9s 0-200 17.3s 0-402m 13.1s Ser nästan ut som standard M3 siffror. Tycker den borde gå lite bättre. Eller vad tycker ni? | |
|
tycker den borde gå mycket bättre... 13.1 på kvartsmilen är ju........ja....inte skrämmande bra direkt.. |
|
|
nja.. det undrar jag... den ska enligt bmw göra 0-100 på 4,9, 0-200 på 16,8. dålig start helt enkelt. bmw ljuger inte om sina prestandauppgifter. stod det något om launch control? det intressanta är att den rastas runt ringen under 8 minuter, det är bra på riktigt, på en standardvagn. Länk |
|
|
Denna bilen byggs ju inte för strippen direkt... det är ju ringentiderna som är intressant. ______________________________ |
|
|
Är testet i den senaste numret? Är det ett stort test eller bara några få sidor? |
|
|
Ja, det är nog inte bilen du ska ha om du skall köra rödljusracing. Då är det nog bättre att satsa på en Supra och lätta den 800 kilo. Skulle dock vilja se Supran hänga med när du man får släppa på rattlåset... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Tjaaa supran är nog inte så dålig på att svänga den heller. 1:27:97 i superstage med en supra som är trimmad i motorväg men inget i väghållning gjort. Inga direkt dåliga tider. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| Vänta tils den komemr i Supertesten på Ringen osv. Nästa nummer av Sport Auto. | |
|
Nä... jag såg det i Bilsport också... skaplig tid faktiskt... tänk om dom sätter dit ett riktigt chasi... ______________________________ |
|
dunstan |
Varför allt tjat om "supra" i detta forum? Är vi intresserade av turbo trimmade Japaner? ;-) Som jag ser det är "Supra" snikbilen för kepskillar som ej har råd med BMW. Fast nu kanske jag var elak.. ;-) |
dunstan |
M3 CSL borde helt klart vara snabbare än vanliga M3. Men när man närmar sig 5 sekunders gränsen är det tufft att sänka tider speciellt mycket. Under samma förhållanden borde en CSL helt klart slå en orginal M3 med 0.3-0.5 sekunder till 100. M3 CSL är helt klart byggd för att dra på bana med. Där lär den nog spöa det mesta i BMW väg. Skall tydligen även ge Porsche en rejäl match på bana har jag hört... ;-) |
|
När jag läste AMS stod det 0-100km/h 4,5sec, rätta mej om ja har fel... Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
| 4,5 sek låter lite för bra... men jag kan ha fel | |
|
dunstan skrev "Skall tydligen även ge Porsche en rejäl match på bana har jag hört... ;-) " Ja det ryktas att den skall vara snabbare (el lika snabb) som GT3 runt Nürburgring. Tror vi på det...? Nä! En orginal M3 gör 8,22. En Gt3 av äldre dignitet går på 8 min blankt. (7.57-8,03). Således måste CSL vara minst 22 sekunder snabbare än orginal. Jag tror inte den är det, vad tror ni? |
|
|
höfläkt: Inget är omöjligt eller hur:)) Sen att minska med 22 sek på den förändringen som är gjord på Csl mot den vanliga är dock ganska mycket |
|
| Det låter ju ganska otroligt. Väldigt svårt att åka ifrån Porschar oavsett bana och oavsett åkdon. Inget tvivel om att Porsche är en bättre prestandabil än BMW rent generellt vad gäller det mesta förutom vardagsegenskaper (ekonomi, användbarhet, m.m. m.m.). | |
|
Jag har BMW's CSL-kopendium liggande här hemma och där står citat: "Der M3 CSL verkörpert in seiner kompromisslosen Gesamtabstimmung Fahrdynamik pur, die es ihm ermöglichen soll, eine bischer nicht für möglich gehaltene "Shallmauer" zu durchbrechen: die Nürnbergring Nordschleife mit einem Serienauto in weniger als acht Minuten zu fahren". Aerodynamiken i CSL:en är kanske det mest häpnadsväckande, det är det som gör att en bana som ringen, med många väldigt snabba kurvor, kan avverkas betydligt snabbare än med en originalbil. CSL:en har även ett "ställbart" DCS-program (analog DCS) som man kallar M-track Mode, som gör att man kan optimera körningen markant. Väldigt många delar på bilen är gjorda i CFK, glasfibermaterial, thermoplast osv. Bilen väger 1385kg och har en c:a 10%-ig effekt/vridmomentsökning mot en standard M3:a. 100-0 ska den klara på 34 meter, <2,5sek. Imponerande. 111hk/liter, det högsta effektutaget som gjorts på en 6-cylindrig serietillverkad motor. Nä, jag tvivlar inte en sekund =) på att man kört CSL:en under åtta minuter. Org. M3=502 sek. CSL=480. Skillnad: 4,6%. Är väl inte orimligt, på en så lång bana...? Skriver BMW själva det så borde det absolut stämma. Vad gör en Porsche GT2:a ringen på? 7min40sek.. drygt? Länk |
|
|
Vad är vitsen med detta? Länk |
|
|
Haglund, SLUTA GENAST häcka på rejsa.nu , du har helt klart blivit hjärntvättad :-DDDDD 328-Johan, Klantigt av BMW att skriva "Nürnbergring Nordschleife)"....en sån bana finns väl inte? :-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Gustav: Kul kontrakt, undrar om man får skriva något liknade om man vill sätta dit värre bromsar, väghållning etc.??? /Wille |
|
|
nofx16: Jovisst har jag blivit tokfärgad därifrån. :D Faktum kvarstår dock att jag troligtvis blivit upplyst och inte dragen vid näsan. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.