|
|
|
|---|---|
|
Vad kan detta vara ???? Har en 540 -97 som "tydligen" misständer på tomgång. Problemet uppmärksammades vid insp 1 på BMW men märks absolut inte när man kör (lyssnar) på bilen, tomgång helt jämn, gång helt perfekt mm. Problemet fanns på alla cylindrar, men jag tycker det är skumt att det inte märks, har hört bilar som misstänt för och det har hörts/känts. Ps har sökt på forumet men inte hittat något som hjälpt ds | |
|
Min bil har oxå v8 och går lite ojämt och missar oxå på tomgång, har bytt trasigt membran men det hjälpte inte. |
|
|
Någon som har en diagnos för detta fel? Jag har det på min bil. Har gått igenom alla felkoder och kollat värden från luftmassemätare som funkar fint. Misständningarna är knappt märkbara på tomgång. Däremot har bilen dåligt med kraft på låga varv och får lite av en ketchupeffekt när man kommer upp över 2000 varv. Den varvar bra över 2000 varv och känns frisk under normal färd. Jag tror inte att det är kattarna då de ger bra värden och motorn går att varva över 5000 utan problem. Någon som fått felet avhjälpt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.