|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Detta är mitt första inlägg här på bmwpower så jag hoppas jag postar det i rätt tråd. Det är så att för nuvarande så har jag en Nissan Bluebird som åker bort förhoppningsvis nästa helg. Den ska säljas då. Får ej mycket typ 9 eller 10.000kr och hade då tänkt spara ihop 5000kr till så jag har 14-15.000kr. För det är så att jag vill mer än allt annat ha en Bmw i 3 serien från 80 talet. Det är för övrigt det enda jag har råd med också. Tar körkort nu i Oktober. Så jag ska spara ihopa pengar tills dess. Har några krav på bilen jag skriver nu, sen är det fritt fram för er att tipsa mig om modeller!! 1. Den ska vara pigg. 2. Bensinsnål. 3. Relativt billiga reservdelar. 4. Finnas mycket styling utbud. 5. Vara slitstark då det säkerligen blir ett eller annat race på bana eller på gatan. Ska också tåla en lite börn här och där utan att hjulen rullar iväg :o). 6. Billig försäkring. Som ni ser så vet jag varken ut eller in om Bmw men jag vill bli en i mängden om att få äga en bmw. Vilken modell råder ni mig om? Jag har tänkt på Bmw 318 men det är bara för att dom är billiga på blocket så jag vet inte så himla mycket om själva bilen och hur den ter sig på gatan. Men bara tipsa på och jag hoppas ni orkade läsa allt. MVH:Peter | |
|
318i eller ännu hellre, 318iS. Lycka till! -- fjalar |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Jockes bil är nog inget dåligt köp för den pengen. välskött av en kunnig kille och rejält påkostad. ///MVH Hasso Länk |
|
Låter helt klart som en 318i En 318is blir lite för dyr och nog räcker väl en 318i åt en som precis tagit körkort! Du har massor med tid att tjäna ihop stålar och köpa värre bilar sen. Alla har vi väl börjat nånstans. Automat är bekvämt |
|
svintoleffe |
Du kan ju köpa en 323-325 ochså. Lite goda råd om dom ska du få nu. Man ska vara hemskt försiktig att gasa med dom när dom är kalla. Jag gasar aldrig mer än 2000 varv med min 325 , gasade aldrig mer med 323 heller. Det är på grund av att topplockerna pajar otroligt lätt på dom. Kolla rost under bilen ochså, samt vid bakskärmarna, vid framskärmarna lyft på mattan till baksätet och kolla där ochså. Då det kan vara ruskigt rostigt där. Kolla oljetråget om bilen är låg, dom brukar kunna ta mycket stryk. Lyssna om det klonkar ifrån bakaxeln, då är det silentblocken som är slut. dom kostar väll en 400 kr tror jag. Lyssna eftre rassel ifrån motorn ochså, det kan vara kamaxeln som är slut, då börjar det att bli dyrt. Leffe |
|
Tack för svaren, väntar på fler. Tyckte om Jockes Bmw men tyvärr bor jag i Skåne och han längre upp i landet samt att jag har inga pengar redo för tillfället. Annars hade det varit perfekt. Hoppas allra mest på att jag får en bil som är välskött! |
|
|
Två råd: Köp inte den första bästa när du väl får pengar, det finns fler fiskar i havet även nära dig... Ta det lugnt på vägen, även en burnout eller krafigt acc kan både ge skador på andra bilar och även människor... Säger det av erfarenhet... ------------------ www.cleandesign.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.